נוהל אדמו"ר

תקרית מביכה: "הרנטגן" נעלם לאנשי המכס בנתב"ג

47 רבנים ואדמו"רים נהנים מ"נוהל אדמו"ר" בנתב"ג המאפשר להם לצאת עם רכב מהמטוס ולדייל פרטי המטפל בכל הבדיקות • 'מעריב' מדווח כי אירעה ל"רנטגן" תקרית מביכה לאחר שלא המתין לבדיקת אנשי המכס • בעקבות כך שונו הנהלים • מקורביו: נוצרה אי הבנה בין דייל חדש לנהג שאינו מכיר את הנוהל (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרנטגן הרב יעקב ישראל איפרגן (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

תקרית מביכה: הרב יעקב איפרגן מנתיבות המכונה "הרנטגן", הנהנה מ"נוהל אדמו"ר" בנתב"ג, נסע ישירות לביתו ולא המתין לבדיקת רשויות המכס כפי הנהלים.

ב"מעריב" דווח הבוקר כי לפני מספר שבועות, הרנטגן, ששמו נקשר בימים אלה לפרשיית הסחיטה בנתיבות כאחד מהנסחטים לכאורה, חזר מחו"ל ומיד עם הנחיתה נאסף על-ידי נהגו מכבש המטוס.

"נוהל אדמו"ר" מאפשר לרבנים ואדמו"רים להיכנס עם רכבם הפרטי עד המטוס ובכך להימנע משהיה באולמות בנתב"ג ומעבר במסלולים הרגילים והעמוסים. ברשימה, כך לפי "מעריב", ישנם 47 רבנים ואדמו"רים שזוכים ליחס המועדף.

במסגרת הנוהל, הרבנים שוכרים את שירותי ה-VIP של 'טרקלין מצדה', הם נלקחים לטרקלין בו הם ממתינים לכל הבדיקות שעושה עבורם דייל פרטי, החל מהחתמת הדרכונים ועד הבדיקות הביטחוניות. מהטרקלין הם ממשיכים ברכבם הפרטי עד לכבש המטוס.

הרשימה כולל בין היתר את מרן הגראי"ל שטיינמן, מרן האדמו"ר מגור, רבני משפחת אבוחצירה אך גם את הרב יעקב איפרגן, הרב ישעיהו פינטו והרב אמנון יצחק.

הרנטגן, נאסף על ידי נהגו מהמטוס ונציגו של הרב הצהיר כי הוא מחזיק בתיק קטן בלבד ללא שום דבר המצריך תשלום מס. הנציג, התבקש להביא לבדיקה את התיק, אך כשחזר לרכב גילה כי הרב נסע לביתו, בניגוד לנהלים המחייבים את הרב להמתין עד לסיום הבדיקה וקבלת האישורים.

גורמים בנתב"ג אמרו ל"מעריב" כי כאשר התקשרו אנשי החברה האחראים על הטיפול ברב וביקשו ממנו לחזור לבדיקה הם נענו בשלילה.

לדבריהם, הרב טען כי הוא נמצא במרחק של עשר דקות נסיעה מנתיבות, שם הוא מתגורר. "הטיעון הזה נשמע לנו מאוד מוזר", אומרים גורמים במכס ל"מעריב", "כי גם אם הרב איפרגן היה נוסע במהירות המרבית, הוא לא היה מגיע כל כך קרוב לנתיבות". לטענתם, הרב היה אמור להכיר את הנהלים מאחר והוא מרב לנסוע לחו"ל.

בעקבות התקרית, מדווח "מעריב", רשות שדות התעופה הוציאה מכתב נזיפה לחברה האחראית על הליווי של הרב ובעקבות האירוע הוחלט במכס לשנות את הנוהל ומעתה הדרכונים יושבו לרבנים רק לאחר סיום בדיקת אנשי המכס.

מהמכס נמסר בתגובה כי "נסיבות האירוע שונות מכפי שתואר. מתחקור האירוע עלה כי מדובר באי הבנה, ולא היה כל חשד להתחמקות מכוונת של הרב מבדיקת המכס. לאור ממצאי התחקיר הוחלט על שינויים בתהליך שימנעו הישנות מקרים דומים. חשוב לציין כי לא אנשי המכס לא היו אלה שהתקשרו אל הרב אלא נציג החברה. אם המכס היה דורש שהרב יגיע, המכס היה מוודא שזה קורה".

מקורביו של "הרנטגן" מסרו בתגובה כי "הרב והצוות העובד עמו מכבדים את נהלי המכס במשך שנים. במקרה דנן נוצרה אי הבנה בין דייל חדש לנהג שאינו מכיר את הנוהל, והעניין טופל מיידית כך שלא יישנה. בשום שלב לא סירב הנהג לשוב לשדה התעופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר