מקורבי נתניהו:

סוגיית חוק הגיוס לא הגיעה לפתחו של ראש הממשלה

בתגובה לדיווחים כי בהוראת לשכת נתניהו נדחו ההצבעות על סעיף הסנקציות הפליליות בוועדת שקד, אומרים מקורביו כי "סוגיית חוק הגיוס לא הגיע לפתחו של ראש הממשלה". גורם פוליטי חרדי: "קשה להאמין שסוגיה סבוכה כמו חוק הגיוס, העשויה לפלג את העם עדיין לא הגיע לפתחו של נתניהו" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום ארכיון: פלאש 90)

ועדת שקד, האחראית על הכנת חוק הגיוס החדש להעלאה להצבעה בקריאה שניה ושלישית, עומדת לקראת סיום דיוניה, כאשר בפניה נותרו המחלוקות העיקריות, בהם שאלת הטלת הסנקציות הפליליות.

אמש (שלישי) דווח כי בהוראת לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ההצבעות בוועדה על סוגית הסנקציות הפליליות, נעצרה, מאחר וראש הממשלה מבקש להגיע להסכמות בסוגיה עם כל סיעות הקואליציה.

ממידע שהגיע ל"כיכר השבת" עולה כי נתניהו חשש מברית בין הבית היהודי לנציגים החרדים, בה החרדים ישמרו על ישיבות ההסדר תמורת כך שהבית היהודי יתנגדו לסנקציות פליליות, ולכן, ביקש לוודא שאכן סעיף הסנקציות הפליליות יוכלל בחוק בצל איומיו של יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד כי יפרוש מן הממשלה באם החוק החדש לא יכלול חובת גיוס שמשמעותה השלכת לומדי תורה לכלא.

אלא שהבוקר, מקורבי ראש הממשלה, טוענים ב"ישראל היום", כי ראש הממשלה לא הורה לדחות את ההצבעות מאחר וכלל אינו מוסמך להתערב בעבודת הוועדה ולהורות לה כיצד לפעול.

בסביבתו של נתניהו אמרו לעיתון כי "לא ניתנה כל הנחיה כזאת והוועדה יכולה לקיים הצבעות כרגיל". המקורבים אף הדגישו כי "סוגיית חוק הגיוס לא הגיעה לפתחו של ראש הממשלה".

לדבריהם, "כל עוד יש עתיד והבית היהודי דנות ביניהן וייתכן שאף יגיעו להסכמות, אין לרה"מ מה להתערב בעניין בשלב הזה". עם זאת, הם אומרים כי במידה ולפיד ובנט לא יצליחו להגיע להסכמות לא מן הנמנע שנתניהו יידרש לעניין כדי להכריע.

בקואליציה, יש מי שמעריך, כי בסופו של דבר סוגיית הסנקציות הפליליות תוכרע בהידברות של נתניהו, לפיד ובנט.

יודגש, כי עדיין לא ברור מתי סעיף הסנקציות הפליליות יועלה להצבעה בוועדה.

גורם פוליטי חרדי, תוקף בשיחה עם "כיכר השבת" את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר כי "ראש הממשלה ממשיך לא לעשות כלום, יושב מהצד משל הוא רק צופה במשחק פה ולא זה שעומד בראשו".

"קשה להאמין שסוגיה סבוכה כמו חוק הגיוס, העשויה לפלג את העם ולהוביל לקרע בל יתואר בין הציבורים השונים, כמו גם הרדיפה של המדינה היהודית נגד לומדי התורה, עדיין לא הגיע לפתחו של ראש הממשלה", הוא מוסיף.

אמש, הגיע ח"כ אריאל אטיאס להישג נוסף בוועדה, כאשר שכנע את החברים לתמוך בכך שבחור ישיבה מעל כיל 22, נשוי, ולומד בכולל בהיקף של 40 שעות שבועיות, יוכל לאחר שעות הלימודים לעבור לפרנסתו. ח"כ משה גפני דווקא התנגד לכך ואמר כי "לי חשוב שתלמידי הישיבות ילמדו תורה בכל שעה פנויה, אין לי עניין שהם יעבדו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר