מרוצה מחוק הגיוס?

ח"כ אריאל אטיאס מנע את ביטול החוק בעוד שש שנים

ועדת שקד, המכינה את חוק הגיוס החדש, אמורה לסיים היום את דיוניה לקראת ההצבעה על חוק הגיוס החדש בשבוע הבא בכנסת • המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, טענה בוועדה כי ראוי שהחוק יקבע כהוראת שעה ובשנת 2020 יבוטל, מי שהצליח למנוע זאת היה ח"כ אריאל אטיאס (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ח"כ אריאל אטיאס (צילום: פלאש 90)

חבר הכנסת אריאל אטיאס מש"ס, פעל אתמול (שני) מאחורי הקלעים של ועדת שקד, המכינה את החוק לגיוס בני הישיבות, כדי למנוע את ביטולו של החוק בעוד שש שנים.

לפי הדיווח של זאב קם ב"מעריב", המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, טענה בוועדת שקד כי ראוי שהחוק יחוקק רק כהוראת שעה ויהיה בתוקף עד שנת 2020 ולאחר מכן יבוטל ולא יחוקק כהוראה קבועה.

לדבריה, "הבעייתיות היא באישור החוק כחוק קבע, ההבחנה בין ציבור המשרתים הכללי שמתגייס בגיל 18 לבין צעירים חרדים שמשרתים רק בגיל 21 גוררת פגיעה משמעותית בערך השוויון. על מנת להביא חוק שיהיה חסין בפני ביקורת שיפוטית, צריך לקבוע אותו כהוראת שעה. גם מטעמים של שוויון וגם כדי שהחוק יעמוד במבחן בבג"ץ. הוראה שהיא תחומה בזמן היא נסבלת יותר".

"אנחנו סבורים", הוסיפה זילבר, "שיהיה קשה מאוד להגן על החוק בבג"ץ אם הוא יהיה כהוראת קבע ולא כהוראת שעה".

לפי הדיווח ב"מעריב", דווקא חבר הכנסת אריאל אטיאס (ש"ס) נזעק נגד כך שהחוק יבוטל בעוד שש שנים ופעל באינטנסיביות מאחורי הקלעים כדי לקבוע שהחוק יחוקק כחוק קבוע ולא כהוראת שעה.

אטיאס הסביר זאת ואמר כי "כדי שנעמוד ביעדי הגיוס, שסה קרחון ענק עבורנו, ולוקח זמן לשנות אותו. זה שינוי של תפיסת עולם ושל דרך חיים ואמונה. עכשיו רוצים לעשות הכל באופן זמני? החוק הכי טוב הוא חוק מיושם. חוק על הנייר אינו טוב. מה שיכול להוביל להתנגשות זה כאשר אתה אומר שהכול זמני ובשנת 2020 הכל משתנה. מי צריך את זה? מה הסיכון? שבג"ץ יפסול? אז שיפסול".

קם מדווח כי אטיאס הדהים את הנוכחים כאשר הבטיח כי החרדים מתכוונים לעשות הכל כדי לעמוד ביעדי הגיוס ולכן אסור שהחוק יבוטל בעוד שש שנים.

אטיאס, הבהיר לח"כים כי אם אומרים כעת שהכל זמני ובעוד שש שנים מתחילים מאפס, זה ייצור בעיה כבר עכשיו. "החוק הזה מצמצם את אי-השוויון, ככל שעומדים ביעדי הגיוס. אז תנו לנו את האפשרות לעמוד בזה", אמר אטיאס.

בסופו של דבר החליטה הוועדה שרק מסלול השירות האזרחי ייקבע כהוראת שעה ויבוטל בשנת 2020, כאשר במקביל תהיה לממשלה האפשרות להאריך את המסלול.

יצוין כי ועדת שקד אמורה לסיים כבר היום את דיוניה לקראת ההצבעה על חוק הגיוס החדש בשבוע הבא בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר