הערבים כן, החרדים לא

ח"כים חרדים: "לעצור את הטירוף והשנאה של לפיד"

חשיפת "כיכר השבת" כי תזכיר הצעת החוק מלמד שהטבת 0% במע"מ של לפיד, תפגע רק בציבור החרדי ולא בציבור הערבי מעורר סערה • יו"ר ש"ס אריה דרעי: "קורא לרה"מ לעצור את הטירוף והשנאה של השרים" • ח"כ משה גפני: "אנחנו לפני מדרון חלקלק" • ח"כ מאיר פרוש: "לפיד רוצה רק להתנגח" (בארץ)

חיים שקדי וישי כהן | כיכר השבת |
חברי הכנסת משה גפני, אריה דרעי, מאיר פרוש (צילום: פלאש 90)

שנאה במיטבה: חשיפת "כיכר השבת" כי תזכיר הצעת החוק שהגיש משרד האוצר על תוכנית יאיר לפיד להטבת 0% מע"מ חושף שמדובר בתוכנית שנועדה להפלות אך ורק את הציבור החרדי כאשר תיקון שהוכנס בחוק יאפשר גם לערבים ליהנות מההטבה מעורר סערה.

"למה משה לא ואחמד כן?", תוהה יו"ר ש"ס אריה דרעי בשיחה עם "כיכר השבת", "כעת הוכח כי לא שרות צבאי מעניין אותו (את לפיד. ח"ש), אלא שנאת חרדים".

לדברי דרעי, "זהו שר האוצר הראשון שמתנער במוצהר מציבור גדול במדינה ועושה כל שביכולתו כדי לפגוע בו".

> תזכיר החוק המלא - להורדה הקליקו כאן <

"אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את הטירוף והשנאה שאוחזת בשרי ממשלתו", מוסיף יו"ר ש"ס ומבהיר: "נעתור לבג"ץ נגד ההחלטה השערורייתית".

יו"ר 'דגל התורה', חבר-הכנסת משה גפני אומר ל"כיכר השבת" כי נקבעה לו פגישה יחד עם ח"כ אחמד טיבי עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בעניין.

"אני מקווה שהחוק הזה לא יעבור בכנסת", מוסיף גפני, "כי אם כן אנחנו לפני מדרון חלקלק. להבא ידרשו שירות צבאי תמורת חינוך או בריאות ועוד יאמרו שזאת מדינה דמוקרטית".

חבר-הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) אומר ל"כיכר השבת" בתגובה כי "ברור היה שהתכנית של לפיד לא הגיעה במטרה להוריד את מחירי הדירות, כל רצונו זה להתנגח ולשלול את זכויותיו הבסיסיות של הציבור החרדי".

"לא ייתכן שיהיה מצב שבו ישתמשו בכספי המס של הציבור החרדי ולא יתנו לו באותו זמן לאכול וקורת גג", מבהיר ח"כ פרוש.

"רוצה רק להתנגח". שר האוצר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

בתזכיר הצעת החוק שפורסם אמש (רביעי) על-ידי משרד האוצר התווספו שינויים שונים, בין היתר נקבעה הקלה כי מי שיוכיח שרצה לשרת את המדינה אך נדחה - זכאי גם הוא להטבה, זאת לעומת מי שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי או אזרחי שיזכה להטבה רק ברכישת דירה שמחירה לא יעלה על 600 אלף שקל.

"מחיר הדירה הנמכרת בתוספת מע"מ לא יעלה על הנמוך מבין 600,000 ש"ח אם רוכש הדירה לא ביצע שירות, ועל 1,600,000 ש"ח אם הרוכש ביצע שירות או שהוא נכה, או שבקשתו לשרת שירות צבאי או שירות לאומי-אזרחי נדחתה", לשון תזכיר החוק.

בתוספת ההקלה הזו נסללת הדרך למגזר הערבי ליהנות מההטבה מאחר וכאשר הם מבקשים להתגייס הם נדחים על-ידי צה"ל וכך יוכלו להציג זאת כדי לזכות בהטבה כמי ששירתו בשירות צבאי או אזרחי.

מהצעת החוק עולה כי הציבור היחידי שיופלה לרעה בתוכנית הזו של יאיר לפיד הוא אך ורק הציבור החרדי, שיוכל ליהנות מ-0% מע"מ רק ברכישת דירה שמחירה עולה על 600 אלף שקלים, וכפי שהתברר, כיום לא ניתן לרכוש דירות במחיר הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר