בית המשפט: השוחטים ב'מילועוף' - יחזרו לעבודה

עשרה ימים אחרי שהחלו להשבית את המפעל, קבע בית הדין האזורי לעבודה כי על מפעל 'מילועוף' בעכו להשיב לעבודה סדירה את 70 השוחטים שהועסקו כעובדי קבלן (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
השוחטים בהפגנה נגד המפעל (צילום: יניב בר אילן, כוח לעובדים)

עשרה ימים אחרי שהחלו במאבקם והשביתו את המפעל, השוחטים חוזרים: בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קבע הבוקר (חמישי) כי על מפעל 'מילועוף' בעכו להשיב לעבודה סדירה את 70 השוחטים שהועסקו במפעל באמצעות חברת הקבלן ה"מאיר".

בפסק הדין נכתב כי "אין חולק כי סיום ההתקשרות בין חברת המאיר לבין "מילועוף" הינה תולדה של השביתה והצעדים הארגוניים שננקטו על ידי עובדי מערך הכשרות".

על כך אמר עו"ד ליאור אבו, המייצג את העובדים מטעם ארגון 'כוח לעובדים', כי "מדובר בהחלטה תקדימית". לדבריו, "בית הדין הכיר בזכותם של עובדי קבלן להרחיב את יכולתם לשבות, לא רק מול הקבלן, אלא גם מול מזמין השירות".

"אנו גאים בכך שבית הדין הכיר בחוסר הצדק שנגרם לנו", אומר יו"ר וועד השוחטים במפעל, סבי עמר. "עד היום ביטלנו מספר שביתות לבקשת הנהלת 'מילועוף', תמורת הבטחתם להיפגש עמנו".

לדבריו הפגישות נועדו להתקיים בעת ביקור של האיחוד האירופי ובפעם נוספת במהלך מבצע 'צוק איתן'. לדבריו, "לא זו בלבד שחברה ביטלה את הפגישות, היא הודיעה על פיטורינו".

הפגנת השוחטים כנגד המפעל לפני כשבועיים

על עצם הפיטורין, הוא קובל ואומר: "לאחר 21 שנות עבודה במפעל, נמסר לנו שאנו מסיגי גבול. אנו תקווה כי ההחלטה מבשרת על דף חדש ביחסי השוחטים והמפעל והתחלת דרך חדשה עם השנה החדשה".

ועד השוחטים והבודקים במפעל 'מילועוף' הפך לוועד יציג בתחילת 2014. במהלך המשא-ומתן מול חברת הקבלן שנמשך עד לראשית מרץ, הודיע חברת "המאיר" כי אינה יכולה להמשיך במשא-ומתן בשל לחצים שהופעלו מצד הנהלת המפעל.

מהנהלת "מילועוף" נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לאורך כל הדרך הנהלת מילועוף הדגישה כי בכוונתה לקלוט את השוחטים עובדי הקבלן כעובדי מילועוף. חברת מילועוף תמשיך לנהל משא ומתן מול חברת הקבלן על מנת לקלוט את העובדים למילועוף ולהעסיקם בהעסקה ישירה כעובדי מילועוף".

עוד נמסר מהחברה: "צר לנו כי כח לעובדים מעדיפים לקבע את מעמדם של השוחטים כעובדי קבלן במקום לאפשר להם להיקלט למילועוף ולהנות מההסכם הקיבוצי הקיים. אנו לומדים את החלטת בית הדין האזורי לעבודה ובוחנים את האפשרות לערער לבית הדין הארצי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר