פרסום ראשון

לשכת הגר"ש כהן: "הרב לא חתם עבור הרב טולדנו"

הגאון הרב מרדכי טולדנו, חתנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, החליט להתמודד על רבנות ירושלים והציג מכתב עם שלל חתימות מגדולי ישראל • לאחר ההלם שהכה את ש"ס, בלשכת הגר"ש כהן מכחישים את החתימה וטוענים: "הרב לא חתם על נוסח כזה. כל בר דעת מבין שהוא לא יכתוב על חתנו של מרן 'ממשיך דרכו'" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב טולדנו אצל הגר"ש כהן (צילום: יח"צ)

דרמה במירוץ לרבנות ירושלים: בלשכתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן טוענים כי הרב לא חתם מעולם על נוסח המכתב שהתפרסם ב"כיכר השבת", בו מציג הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, תמיכה של נשיא המועצת ורבנים נוספים המבקשים לכאורה להריץ אותו לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים.

תדהמה בש"ס: חתנו של מרן הגר"ע הצטרף למירוץ

במכתב ששיגר אתמול הרב טולדנו נכתב: "אנו החתומים מטה ביודעינו את גופי התורה שתלויים במעמד הרבנות, קוראים אנחנו לכל מי שבידו להרים קרנה של תורה ולעמוד בפרץ לשמור על עולם התורה ולעשות כל שביכולתו, ובזה אנו חותמים במועמדותו של ידידינו הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של מרן הראשל"צ זצ"ל, וממשיך דרכו, לכהן כרב ראשי וראב"ד עיר הקודש ירושלים. אנו קוראים לכל מי שיעזור ולסייע לו שחייב לעשות כן".

בין היתר, חתומים על המכתב לצד הגר"ש כהן, חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני והגאון רבי משה מאיה, וכאן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי דוד כהן, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי וכ"ק האדמו"ר מבעלזא.

אך מאז פרסום הדברים ב"כיכר השבת", בש"ס הוכו בתדהמה מהמהלך שהתרקם מאחורי גבם, לאחר שלא ידעו על קיום המכתב והחתימות ומיהרו לטעון כי מדובר בחתימות מאז חודש כסליו ומאז השתנו דברים רבים.

אחת הטענות שלהן היא כי חתימת הגר"ש כהן ניתנה בחודש כסליו, עוד בטרם הוכתר לנשיא מועצת חכמי התורה, זאת למרות שבמכתב המודפס של הרב טולדנו, צורף לגר"ש כהן התואר נשיא מועצת חכמי התורה.

הבוקר, בכיר בלשכת הגר"ש כהן אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הרב מעולם לא חתם על נוסח מסוג זה, הרב לא זוכר שהוא חתם על המירוץ לרבנות ירושלים, ייתכן שהרב חתם על נוסח עקרוני בנושא הבחירות והם הלכו ושינו את הטקסט של המכתב".

לדבריו, "כל בר דעת יבין שהגר"ש כהן לא יכתוב על חתנו של מרן - עם כל הכבוד הראוי - 'ממשיך דרכו', הרי יש את הרב יצחק ואת כל המחלוקת, זה לא מה שחסר עכשיו".

בדיקת "כיכר השבת" מעלה כי רב בכיר נוסף אשר חתום על המכתב המדובר טוען כי מעולם לא חתם ולא התערב בנושא הבחירות לרבנות ירושלי.ם "גם לא לטקסט ומכתב מסוג אחר, מעולם הרב לא חתם", טוען אחד מבני משפחתו.

בני משפחתו של הגר"מ טולדנו מסרו בתגובה ל"כיכר השבת": "באשר להכחשות חסרות השחר, בענין חתימתם של הרבנים שליט"א, כתב היד המקורי נמצא תחת ידינו, ואין אנו נזקקים להשיב לכל מיני גחמות פוליטיות, הנעשים מתוך לחץ ובלבול ובניגוד לדעת גדולי ישראל".

חתימת כתב ידו של הגר"ש כהן
מכתב התמיכה המודפס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר