לאחר התערבות 'כיכר השבת': הטופס הצה"לי אותר

לאחר שמשרד הכלכלה החליט לאשר סבסוד צהרונים רק למי ששירת בצה"ל, הוצרכו אברכים חרדים להוציא טופס צה"לי מיוחד המאשר כי הם רק דוחים את השירות. אלא שבצה"ל לא מצאו את הטופס - עד להתערבות "כיכר השבת" (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

בחודשים האחרונים, בעקבות כניסתו לתוקף של חוק הגיוס החדש, החליטו במשרד הכלכלה, בראשותו של השר נפתלי בנט, כי הסבסוד בצהרונים, אשר ניתן להורים אשר עובדים במשרה מלאה, יישלל מעתה למי שלא שירת בצה"ל.

אלא שמי שאחד מהוריו רק דוחה את שירותו הצבאי, אם בגלל היותו בן ישיבה ואם מכל סיבה אחרת, זכאי עדיין להטבה, ורק מי שקיבל פטור משירות צבאי לא יוכל ליהנות מהסבסוד. לצורך כך, על דוחה השירות להצטייד באישור מצה"ל, אשר מאשר על כך שהאב רק דוחה את שירותו הצבאי, ולא נפטר מחובת השירות.

אלא שעשרות אברכים חרדים, אשר נשמעים להוראת רבותיהם ומתייצבים לקבלת דיחוי משירות בצה"ל כחוק, הופתעו כאשר פנו לנציגי מערך מיט"ב של צה"ל, שאחראי בין היתר על מערך הדיחויים ועל מדור בני הישיבות בצה"ל, וכאשר ביקשו מהנציגים בטלפון אישור על דחיית השירות, נענו כי טופס כזה לא קיים כלל.

גם כאשר אנחנו ב"כיכר השבת" ניסינו לפנות לנציג הטלפוני של מערך מיטב, נענינו כי טופס שכזה, כמו שדורש משרד הכלכלה, אינו בנמצא. גם לאחר שניסינו להתעקש ולהסביר שפקידי משרד הכלכלה טוענים בתוקף כי קיים טופס שכזה, ומבלי שנציג אותו לא נוכל לקבל את ההטבה, המשיכה הנציגה לטעון כי אין בנמצא טופס שכזה, וכי היא אינה יכולה לסייע לנו בנושא.

כאשר פנינו לדוברות משרד הכלכלה, הופתעו שם מאוד לשמוע כי הנציגים מספרים כי הטופס לא קיים. שם התעקשו לפרט לנו באיזה טופס מדובר, והבהירו לנו שהטופס קיים גם קיים.

פנינו לדובר צה"ל, ולאחר שבדקו את הנושא, התקשו להאמין לנו כי הנציגים הרשמיים של צה"ל מספרים כי הטופס לא קיים. רק לאחר ששלחנו לדובר צה"ל תיעוד שיחות עם נציגות שונות, שגם לאחר הבירור טענו בתוקף כי הטופס אינו קיים, החלו לטפל בנושא.

משיחה עם גורם במדור בני"ש, הובהר לנו שוב כי הטופס קיים, וכי אברך שנזקק לטופס עליו לבקש מהפקידה להעביר אותו למדור בני"ש, גם אם יטענו כי הטופס אינו קיים. לדבריו, מכיוון שמדובר בטופס חדש הפקידות במערך מיטב אינה מודעת לשינוי.

אותו גורם הבהיר לנו, כי בעקבות פניית "כיכר השבת" כבר החלו בצה"ל לרענן את הטלפניות, ולתדרך אותם בהקשר לטופס החדש. וכי כבר בימים הקרובים הנושא יוסדר ויטופל.

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה: "מדור בני ישיבות החל בחודשים האחרונים להוציא אישורי התייצבות במדור בני הישיבות, שבהם מצוין כי המועמד לדח"ש הגיע למדור ונרשם כמי שמקבל דיחוי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הטופס המדובר הינו טופס חדש שינתן מעתה לשימוש הציבור ובנוהל שנמצא בתהליך הטמעה. את טופס הדיחוי ניתן לקבל ממיטב, אולם הזכאות להנחה נבחנת במשרד הכלכלה. פנייה בנושא יש להפנות בערוץ הרגיל ל"גיוס"".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר