אושר בקריאה ראשונה: שר הדתות יוכל להדיח רבני ערים

לאחר דיון טעון, אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזם סגן שר הדתות אלי בן דהן, הקובעת כי שר הדתות יוכל להדיח רבני ערים שלא ממלאים תפקידם (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לאחר דיון טעון במיוחד, אישרה אמש (שני) מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק שירותי הדת היהודיים שיזם סגן שר הדתות אלי בן דהן, הקובעת כי שר הדתות יוכל להדיח רבני ערים מתפקידם, וזאת בצל מחאה והתנגדות רועשת של חברי הכנסת החרדים.

לפי הצעת החוק, השר לשירותי דת יהיה ראשי, לאחר התייעצות עם נשיא מועצת הרבנות הראשית, למנות ועדה לבדיקת צורך להעביר רב עיר מכהונתו לפני תום הכהונה, אם קיים חשש שאינו ממלא את תפקידו כהלכה.

ועדת הבדיקה, לפי הצעת החוק, תהיה מורכבת מדיין או דיין בגמלאות שימנה השר; רב עיר שימנה נשיא מועצתה רבנות הראשית; יועץ משפטי של משרד ממשלתי או יחידת סמך של משרד ממשלתי שימנו השר ונשיא המועצה. הוועדה תוכל להמליץ לשר להעביר רב עיר מתפקידו לאחר שניתנה לו זכות טיעון בפניה.

"הקושי העומד לפני הגורמים המוסמכים במשרד לשירותי דת וברבנות הראשית לישראל הוא העדר כלים למתן מענה במקרים חריגים שבהם, מסיבות שונות, רב אינו ממלא את תפקידיו כנדרש", נכתב בדברי ההסבר.

סגן שר הדתות אלי בן דהן, אמר במליאה כי "חלק מרכזי וחשוב בתפקידו של רב העיר הוא שלציבור הרחב יהיה אמון בתפקידו. כיוון שרב עיר איננו עומד לבחירה כל מספר שנים אלא נבחר למשך שנים רבות, אנחנו צריכים לחזק את אמון הציבור ברבנים. הצעת החוק הזו נועדה לעשות זאת. היא באה לתקן מקרים שהם רבני ערים אינם מתפקידם כראוי, ולצערי יש מקרים כאלה. לא מדובר כאן בבעיות משמעת אלא בבעיות תפקודיות ואין דרך לסיים את כהונתו של הרב ולכן נולד הצורך בהצעה זו. ההצעה הוכנה בשיתוף פעולה מלא עם הרב הראשי הרב לאו".

ח"כ אורי מקלב תקף את ההצעה ואמר: "לא להאמין שעומד כאן סגן שר הדתות ומדבר על ועדת הדחה לרבנים. לא הספיקה היום ההתבזות של מערך הגיור, הינה עוד פגיעה ועוד כרסום במעמד הרבנים. לשופטים גם יש מקבילה כזו? זו לא ועדת בדיקה זו ועדת הדחה. אתם אלה שתחליטו מה זה רב מתפקד ומה לא? תבדקו קודם את עצמכם".

ח"כ עליזה לביא, כמובן, ברכה על ההצעה ואמרה: "אני מברכת את סגן השר בן דהן על ההצעה אבל מי תהיה אותה שתבדוק את הרבנים? גם הוועדה הזו מורכבת על טהרת הגברים. מן הראוי שבוועדה הזו תהיה גם אישה".

ח"כ יצחק כהן תקף בחריפות את הצעת החוק ואמר כי "רק מושב שלישי ובבית היהודי הספיקו לקעקע לחלוטין את הזהות היהודית של מדינת ישראל, ועוד יש להם את החוצפה לדרוש מאבו מאזן להכיר בזה. כשטיטוס בא להחריב את בית המקדש הוא פחד להיכנס אז חיפש אחד מהם ומצא. הבית היהודי הם כאלה".

כאמור, בסופו של דבר אושרה הצעת החוק, ברוב של 54 חברי-כנסת לעומת 11 ח"כים מתנגדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר