הרבנות הראשית מזהירה

משחטת תנובה מפירה את נהלי הרבנות בהפרדת בשר טרף

לפי מכתב ששלחה הרבנות הראשית ל"אדום אדום" והגיע ל"כיכר השבת", המשחטה לא הקפידה על פירוק ואריזה בנפרד של בשר טרף. תנובה: "קשקוש גדול, הלוואי כולם היו מקפידים כמונו" (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק ויונתן זינדל, פלאש 90)

פרסום ראשון: גורמי האכיפה באגף הכשרות של הרבנות הראשית גילו לאחרונה כי במשחטת "אדום אדום" פעלו לכאורה מזה תקופה ארוכה בניגוד לנהלי הכשרות לגבי טיפול בבשר טרפה שהתגלה לאחר השחיטה. ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות הגילויים, פנתה הרבנות הראשית במכתב לחברה והורתה לעצור במיידי את הפרת הנהלים.

על פי הנהלים, מחויבות המשחטות לפרק ולארוז את הבשר הטרף בצורה שונה על מנת למנוע אפשרות למכשולים, אלא שב"אדום אדום" לא הבדילו בצורת האריזה והפירוק. כמו כן, על פי הנהלים פירוק ואריזה של הבשר הטרף חייב להתבצע מחוץ למפעלים הכשרים - דבר נוסף שלא בוצע ב"אדום אדום".

במכתבים שנשלחו למשגיחי הכשרות של "אדום אדום", הודגש כי עליהם לוודא כי נהלי הטיפול בבשר הטרף יאכפו באדיקות. יצויין, כי ברבנות הראשית לא חושדים כי חברת "אדום אדום" החליפה בין הבשר הטרף לכשר וכל הבשר הטרף שווק אך ורק למקומות שאינם דורשים בשר כשר.

לאחר שברבנות הגיעו למסקנה ש"אדום אדום" כביכול הפרה את הנהלים, נשלח מכתב רשמי מהרבנות הראשית לחברה, בו היא הוזהרה כי עליה לחדול לאלתר להפר את נהלי הכשרות שנדרשים על מנת לוודא שלא יתערב בשר טרף בבשר הכשר.

מהרבנות הראשית לישראל נמסר בתגובה: "מערכת הכשרות במפעל בקר תנובה "אדום אדום", הפועל מכוחה של הרבנות הראשית לישראל מחויבת לעמוד בכל נהלי הכשרות לרבות הטיפול בבשר הנטרף (שנעשה טרף במהלך תהליך השחיטה) בבית המטבחיים".

"על פי הנוהל אין לפרק חלקי הבהמה הטריפה אלא יש לשווקה מחוץ למפעל בצורת רבעים בלבד ובתנאים מסוימים. לאחרונה נמצא כי החברה עסקה בניגוד לנהלים בפירוק אריזה ושיווק חלקי הטריפה (למקומות שאינם כשרים כמובן) ועל כן ההנהלה קיבלה אזהרה בכתב מהרה"ר לחדול לאלתר מפעילות זו העומדת כאמור בניגוד לנוהל".

"למותר לציין את המורכבות בפיקוח על חלקי בשר טרף אשר במפעל כשר נוכח העובדה שלאחר ביתורם מאבדים את זהותם ועל כן הדבר נאסר לא רק בבקר אלא אף במשחטות העופות אשר גם הן נדרשות שלא לעסוק בפירוק ואריזת עופות אלא לשווקם ללא עיבוד בהקדם האפשרי מחוץ למפעל".

"אין בהודעה שיצאה למשגיחים ברבנויות המקומיות בכדי לפסול את כשרות מפעל בקר תנובה העומד בסטנדרטים כשרותיים מצוינים אלא רק להעמיד אותו על מקומו ולהזהיר במקביל את המשגיחים על קיומה של התופעה".

מתנובה נמסר בתגובה: "קשקוש אחד גדול, בכל מקום ששוחטים יש גם באופן טבעי טרף, אלא שבתנובה הטיפול בטרף נעשה בהקפדה רבה באופן נפרד, מסומן בצורה בולטת בנפרד. ארוז באריזות נפרדות ומובל באמצעי הובלה נפרדים לחלוטין מהבשר הכשר".

"הלוואי ובכל מדינת ישראל היו מקפידים על סדרי כשרות כמו בבשר תנובה כי אז היחידה לאכיפת כשרות היתה מובטלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר