מאבק השלטונות עולה שלב?

מנהל החיידרים של 'הפלג הירושלמי' שב מחו"ל ונעצר

מנהל תלמודי התורה 'תפארת יעקב' של 'הפלג הירושלמי', הרב אליהו טומבק, נעצר בעת ששב מגיוס כספים בחו"ל לטובת המוסדות, כך נודע ל"כיכר השבת" • החשד: הלבנת הון • פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

סערה בפלג הירושלמי: מנהל תלמודי התורה "תפארת יעקב", של 'הפלג הירושלמי', נעצר לחקירה בעת ששב מגיוס כספים בחו"ל לטובת המוסדות, כך נודע ל"כיכר השבת".

מפרטים שהגיעו לידי "כיכר השבת" עולה כי העסקן ואיש החינוך הרב אליהו טומבק מבית שמש, המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', נעצר בנתב"ג ביום שישי האחרון כאשר חזר משליחות של גיוס כספים בחו"ל.

טומבק נעצר לחקירה ושוחרר לאחריה זומן שוב היום לחקירה נוספת, בסיומה תחליט המשטרה האם לבקש להאריך את מעצרו.

טומבק משמש כמנהל תלמודי התורה של 'הפלג הירושלמי' בנשיאותו של הגר"ש אוירבך, בבני ברק, ירושלים ובית שמש. בנוסף נחשב לאחד המקורבים הבולטים של הרב אוירבך.

בשנים האחרונות יצא טומבק למגביות רבות בחו"ל להחזקת מוסדות 'הפלג הירושלמי'. לפי דברי מקורביו, החוקרים הטיחו בפניו טענות להלבנת הון. לטענתם, "זוהי רדיפה של ציבור, אין לזה הסבר אחר".

הרב אליהו טומבק (באדיבות המצלם)

בתלמודי התורה של 'הפלג הירושלמי', אותם הוא מנהל, אמרו היום פרקי תהילים להצלחתו.

לדברי גורמים המעורים בפרשה, ככל הנראה מדובר במה שאתמול רמז היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט בפגישה בה נדונו דרכי המאבק במתנגדי הגיוס.

בהפלג הירושלמי הרוחות לא שקטות, שם מאשימים גורמים פוליטיים ומשפטיים, כולל צמרת משרד הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה, כיד מכוונת נגד מנהל המוסד של הפלג הירושלמי.

לטענתם: "אם תמשך ההתנכלות הזו, הארץ תבער כפי שלא ראו אותה מעולם בוערת, אותם גורמים פועלים בשיטת מצרים 'הבה נתחכמה לו', נכפיש את מנהלי המוסדות שלהם, נפיל עליהם תיקים, כל זה חלומות באספמיה, כל מכריו של הרב טומבק מכירים ישרותו ונקיותו, לכן ההתנכלות אליו היא שקופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר