"לנדאו" או "לנדא"

הרחובות הדומים בבני ברק שהפכו למטרד

עם התחרדות שכונת פרדס כץ והפיכתה לחלק בלתי נפרד מבני ברק סובלים תושבי רחוב לנדאו בשכונה ממטרד בלתי פוסק בשל נהגים שמופנים אליהם במקום לרחוב לנדא (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרחובות הדומים (צילום: גוגל מםות)

שכונת פרדס כץ הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהעיר בני ברק, זאת עם התחרדות האיזור והקמת ישיבות ובתי כנסת רבים בשכונה.

מאחר ופרדס כץ נחשבת כיום כחלק מהעיר בני ברק טוענים התושבים כי לאחרונה ישנו מטרד חדש ברחוב לנדאו בשכונה. לא מעט בעלי משאיות מגיעים לרחוב "לנדאו" לפרוק סחורה, ורק לאחר חיפושים רבים מבינים כי בבני ברק ישנו רחוב "לנדא", שבו קיימות חנויות רבות.

מתברר, כי רחוב לנדאו בפרדס כץ נקרא על שם מר חיים לנדאו ז"ל, מפקד האצ"ל, אילו ורחוב לנדא בבני ברק נקרא על שם רב העיר הגר"י לנדא זצ"ל.

נהגים המבקשים באמצעות אפליקציית הניווט להגיע לרוב לנדא בבני ברק, מגיעים לא אחת, בטעות, לרחוב לנדאו בפרדס כץ, הנחשב לחלק מהעיר בני ברק.

ל"כיכר השבת" נודע כי תושבי העיר אף שיגרו מכתבים לעירייה, שתפעל כדי למנוע מהם את המטרד.

אברך המלמד בישיבה בפרדס כץ אומר ל"כיכר השבת" כי "מידי יום ביומו מגיעים נהגים לתוככי בניין הישיבה ומחפשים עסקים שכלל לא קיימים באזור. הדבר גוזל מזמנם של הנהגים ויותר מכל מפריע את מנוחת השכנים".

לדבריו, "כבר בשעה 4:00 לפנות בוקר המטרד מתחיל ומסתיים בנהגי מוניות בשעות המאוחרות של הלילה הצופרים ברחוב לנדאו במקום ברחוב לנדא".

אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה, מסר בתגובה כי "נכון, שבבני ברק קיימים שני רחובות, זה שנים רבות, האחד - ע"ש הגאון רבי יעקב לנדא זצ"ל, רבה של העיר, שממוקם באזור רחוב חזון איש, והשני-ע"ש השר חיים לנדאו, שעמד בראשות מטה האצ"ל, שפעל רבות בתחום הביטחוני לפני הקמת המדינה.

"עד כה, לא שמעו על פניות של תושבים בגין טעויות בשל שמות שני הרחובות, מה גם שלא מובנת הטענה של צופרים של נהגי מוניות ברחוב לנדאו.

"לעצם הנושא, הוא ייבדק, בעקבות הפניה, בוועדת השמות של העירייה, שהינה הגוף המוסמך, בהתאם לחוק, לעסוק בכל ענייני שמות רחובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר