ברוך דיין האמת

הפעוטה אלטא נותקה מההנשמה - ונפטרה

אלו היו הדקות האחרונות בחייה מלאי הייסורים של התינוקת החרדית בת השנתיים שהסעירה את העולם היהודי: בית החולים קיים את גזר הדין, ניתק את הילדה והיא נפטרה (חרדי)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אלטא פיקסלער בבית החולים (צילום: באדיבות המשפחה)

ברוך דיין האמת: הפעוטה אלטא פיקסלער בת השנתיים נותקה ממכונת ההנשמה שהחזיקה אותה בחיים עד כה, בבית החולים במנצ'סטר שבבריטניה, והשיבה את נשמתה לבוראה.

כזכור, ב'כיכר השבת' דיווחנו על ההתפתחויות לאורך הסאגה הקשה שהתנהלה בעניינה של התינוקת.

לפני כחצי שנה פסק שופט בבית משפט גבוה במנצ'סטר קבע כי אלטא פיקסלער, פעוטה בת שנתיים הסובלת מאז לידתה מפגיעת מוח, לא יכולה לעבור לבית חולים מחוץ לבריטניה למרות רצון הוריה, שהינם אזרחי בריטניה וישראל.

מצבה הקשה של אלטא גרם להוריה לחפש אלטרנטיבות מחוץ לבריטניה, בין היתר בבתי חולים בישראל או בארה"ב, אך בית המשפט התנגד לדעת ההורים וטען כי הדבר יזיק ל'טובת המטופלת'.

מצבה של אלטא היה קשה מאד: היא לא היתה מסוגלת לנשום, לאכול או לשתות ללא התערבות רפואית. בית החולים במנצ'סטר, בו טופלה התינוקת עד לשעות האחרונות, קבע כי אין ביכולתה לחוש עונג משום סוג אלא רק צער וכאב.

כשקיבלו ההורים את פסק הדין הקשה החלו לפעול בקדחתנות במספר מישורים, ביניהם המישור הדיפלומטי.

כך למשל, נשיא מדינת ישראל לשעבר ראובן ריבלין פנה לנסיך הבריטי צ'ארלס באמצעות מכתב וביקש ממנו להתערב לטובתה של הפעוטה. גם שר הבריאות לשעבר יולי אדלשטיין פנה למקבילו בממלכה המאוחדת והפציר בו לעזור.

אך כל אלו לא סייעו, וגזר הדין יצא לפועל: היום (שני) ביצע בית החולים את הפסק של מערכת המשפט הבריטית, שכפתה למעשה את מותה של הילדה ולא אפשרה את העברתה למקום שאולי יספק תקווה להחלמתה.

הפעוטה נותקה בשעה האחרונה ממכשיר ההנשמה בבית החולים כאשר למקום הגיעו מניין יהודים, ביניהם בני משפחתה השבורים, שליוו את הדקות הקשות שהובילו לרגעי 'יציאת נשמה' קשים במיוחד, רגעים שסתמו את הגולל על המאמצים המרובים והתקוות האחרונות של בני משפחתה ושל הציבור כולו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר