העימות נמשך • צפו

גפני ליועז הנדל: "אתה בגלות, אין לך מצביעים"

לאחר שח"כ משה גפני תקף בחריפות את השר הנדל על במת הכנסת - לאחר פגישתו עם הרבנים; היום, שניהם התכנסו בוועדת הכלכלה והתפתח ביניהם עימות קולני • צפו (חדשות)

גפני והנדל בוועדת הכלכלה, היום (צילום: ערוץ כנסת)

לאחר שיו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני תקף בשבוע שעבר בחריפות את שר התקשורת יועז הנדל, בעקבות "הפגישה המזלזלת" שהייתה לו עם רבנים ואדמו"רים, היום (שני) הם נפגשו בוועדת הכלכלה והחליפו ביניהם מהלומות.

"יש לי הרבה מאוד מה להגיד לשר הנדל, ההתנהגות שלו כלפי רבנים היא מאוד לא יפה וגם ההתערבות שלו בחיי הציבור החרדי", אמר גפני.

השר הנדל השיב: "דיברתי על ה'שנה טובה' שלך שלא קיימת, אתה קראת לי פריץ - אז רציתי להזכיר שאנחנו במדינה ריבונית ופריצים זה בגולה".

גפני: "אתה התייחסת בזלזול לרבנים שבאו אליך וכיבדו אותך, ולא להתייחס כמו עגלה מלאה ועגלה ריקה".

"האדמו"רים", הגיב הנדל לגבי הביקורת של גפני, "יצאו מהדיון שבעי רצון וזכו ליחס מכבד".

גפני: "גם בהבנת הנקרא אתה בבעיה. הנושא של פריץ לא קשור לגלות".

הנדל: "פריץ זה בגלות - אנחנו במדינת ישראל יהודים ריבוניים".

גפני: "אני לא בגלות, אתה בגלות, לי יש אנשים שמצביעים עבורי, לך אין".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', שר התקשורת יועז הנדל קיים פגישה מושכת עם אדמו"רים ורבנים. מטרת הפגישה, שתוכננה מראש, והתקיימה במשרד התקשורת ברחוב יפו בירושלים, הייתה לעסוק בכוונתו של שר התקשורת לאפשר ניוד של מספרי טלפון מהקומה הכשרה לקומה הרגילה - צעד אשר לטענת הרבנים עלול להוביל להתדרדרות רוחנית.

בפגישה נטלו חלק האדמו"ר מויז'ניץ וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, האדמו"ר מסטריקוב, והרבנים הגר"ר אלבז, הגר"מ צדקה, הגרא"י פינקל ועוד. הרבנים והאדמו"רים ניסו לדבר אל ליבו של השר, כדי שימנע מהצעד המתוכנן.

בתיעוד מתוך הפגישה שעסקה בעניין הקומה הכשרה, נשמע השר אומר לאדמו"רים: "אני מעריך מאד את המאמץ שעשיתם כדי לבוא לכאן. אני מניח שהאדמו"רים לא מכירים אותי, אבל אני לא נוהג למרוח דברים, ולכן אני רוצה לייצר לכם כאן את תמונת המציאות".

עוד הוסיף הנדל ואמר כי בנושא הפולמוס ובעניין המשל של ה'חפץ חיים' אודות העגלה הריקה והמליאה, אני מרגיש שאני עגלה המליאה לגמרי. עוד הוסיף השר ואמר: "אני מרגיש מאד נוח לשבת איתכם, אני מכבד אתכם מאד וברצוני לומר לכם שאני דואג לילדיי בדיוק באותה מידה שאתם דואגים לילדכם, אך בסוף הויכוח האמיצי שנמצא כאן על השולחן הוא איך מתייחסים למדינת ישראל, והאם המדינה יכולה להסדיר את מה שקורה במרחב שלה".

רבים ראו בדבריו של הנדל ובנימת דבריו משום זלזול בכבוד הרבנים. אחד החסידים אמר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי לא ברור מדוע בחרו העסקנים לבייש ולגרום להשפלה כזאת כלפי האדמו"רים, בהתחשב בכך שסביר להניח שדעתו של הנדל בנושא היתה ידועה לעסקנים, וכי לא ברור מה הם חשבו להשיג בפגישה שגרמה לטירחה רבה בקרב האדמו"רים והרבנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר