האיומים והציוד המסוכן

כתב אישום נגד תלמיד הישיבה: "היה לי פיתוי לייצר 'מטענון'"

"בפעם הבאה יהיה מסובך קצת למשטרה להיכנס לישיבה שלי ולצאת", כתב אליהו כהן, תלמיד הישיבה שנעצר בפעם השניה - כחודש אחרי שנתפסו ברשותו מטעני חבלה, לשוטר עמו היה בקשר; כתב האישום שהוגש נגדו מגולל את מעשיו, האיומים והציוד המסוכן שהחזיק בחדרו (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אליהו כהן, בביהמ"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כתב אישום הוגש הבוקר (רביעי) נגד תלמיד הישיבה אליהו כהן, תושב בני ברק הלומד בישיבה במודיעין עילית, נינם של מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי זצוק"ל, שנעצר בפעם השנייה - כחודש אחריש נתפסו ברשותו מטעני חבלה, באשמת איומים, החזקה והכנת עבירה בחומרים מסוכנים.

כתב האישום מתאר כיצד לפני כחודש, פנה אליהו כהן לשוטר בימ"ר ש"י, שהיה שותף בצוות החקירה המיוחד לאיתרו הנער הנעדר מוישי קליינרמן, וביקש להיפגש עם השוטר כדי לסייע באיתור הנער.

השניים נפגשו יומיים לאחר מכן, בסמוך לצומת שילת. או אז מסר הבחור לשוטר כי ייתכן ויהיה ברשותו מידע נוסךף בנוגע לנעדר ונקבעה בהמשך פגישה נוספת, כעבור שבוע, אך הנאשם לא ענה לטלפון והיא לא התקיימה.

ביום שישי, 12/08/22, בשעה 01:56 או בסמוך לכך, "שלח הנאשם הודעה אל השוטר באמצעית אפליקציית הוואטס-אפ ובה התלונן וטען שהשוטר הטמין אצלו מכשיר האונה. בתגובה שלח השוטר הודעות לנאשם לפיהן לא הטמין כל מכשיר", נכתב בכתב האישום.

מספר ימים לאחר מכן, יצר אליהו כהן קשר עם השוטר, בוואטסאפ וכתב לו: "יש לך קטע עם אריות, אה?"; "ואלה סליחה על יום שישי בבוקר פשוט כעסתי נורא"; "אני מקווה שלא נפגעת אישית ואם כן אז סליחה".

השוטר הגיב לו: "הכל טוב אחי".

הנאשם: "תודה"; "יש חדש?".

השוטר: "וואלה בנתיים לא אחי... אני בחופש...".

הנאשם: "העולם בוער ואתה בחופש?".

הנין של גדולי ישראל חושף: כך הקמתי 'מחתרת חרדית' (צילום: חדשות הערב כאן 11)

למחרת, ביום 18/08/22, שהה הנאשם בישיבת קהילות יעקב בעיר מודיעין עילית השוטר שהה בעיר מעלה אדומים. הנאשם, החזיק בחדרו בקבוק פלסטיק עם כיתוב "דלק" ובתוכו נוזל המכיל תזקיק פחמימנים כבד הכולל בין היתר סולר. כמו כן החזיק הנאשם בספר "פיזיקה מודרנית" ומיכל מילוי גז.

בשעה 06:14 או בסמוך לכך, יצר הנאשם קשר עם השוטר באמצעות הודעות באפליקציית הוואטס-אפ, במסגרתן איים הנאשם על השוטר: "בחייאת עמר, עכשיו בלי עצבים. איך זה שמיד אחרי שאני מכיר אותך יש לי מכשיר האזנה בחדר?!"1 "ואלה זה מחשיד אותך הראשון בעניין. תסכים איתי!".

השוטר בתגובה: "לא בעצבים... בחופש... כשאחזור נדבר".

הנאשם: "סבבה"; "אתמול היה לי ממש פיתוי לייצר איזה "מטענון" קטנטן לחברים ממג"ב, בפינוי בישוב דרך אמונה" (המאחז החרדי הראשון שפונה על-ידי מג"ב לפני כשבועיים. ח"ג); "ויש לי גם מספיק חומרים".

מיד לאחר מכן, שלח הנאשם אל השוטר תמונה של מיכל גז בתוך קופסת פרינגלס, אליה צורף המלל "גוף המטען"; וכן תמונה של שק המכיל חומר אליה צורף המלל: "בסיס לחומר נפץ"; וכן תמונה ובה בקבוק בירה המכיל נוזל ובקצה הבקבוק צמר גפן, אליה צורף המלל: "בקת"ב; (בקבוק מולטו"ב ליתר דיוק".

בהמשך, שלח הנאשם אל השוטר הודעות במסגרתן איים על השוטר: "אם אני רק רוצה, אז לא הימ"ר ולא השב"כ יעצרו אותי"; "המהומות בקבר יוסף יתנו צידוק תקשרתי לעניין"; "ברוך גולדשטיין סלל לנו את הדרך".

בהמשך, בשעה 07:38 או בסמוך לכך, שלח הנאשם אל השוטר סרטון במסגרתו צילם הנאשם תיק שממנו משתלשל חוט ואיים על השוטר: "אה.. כמו שאתה רואה, בתיק הזה, יש בו כמו המסכן שמצאתם אצלי, פי ארבע או חמש שש שבע עם מלא מצתים בפנים. פה יש מצית בלי גלגלת, במקום גלגלת מחובר אליה כבל פנימי אותו מסובבים מסביב עץ או משהו כדי לקבל קונטרה בעגולה. יש כאן בפנים, זה תופסן מיוחד שבניתי. ברגע שאני ארצה, לא רגע לפני, לא רגע אחרי, זה יתפוצץ. אז בחייאת, רק בגלל מעצר אחד אתם תגמרו עליי כביכול, תשתילו לי מכשירי האזנה?? זה מה שיעזור?". אל הסרטון צורך המלל: "מכשירי האזנה פשוט עושים לי את ההיפך".

בשעה 09:43 או בסמוך לכך, שלח הנאשם אל השוטר תמונה של בלון גז, אליה הוסיף מלל מאיים: "בפעם הבאה, יהיה מסובך קצת למשטרה "להיכנס לישיבה שלי ולצאת" (בדגש על הלצאת)".

בשעה 09:44 שלח הנאשם אל השוטר הודעה נוספת בה איים באומרו: "יש לפחות עשר כאלו ממולכדים בשטח הישיבה".

כתב האישום מדגיש כי "במעשיו המתוארים לעיל, איים הנאשם על השוטר בכל דרך שהיא בפגיעה שלא כדין בגופו או בחירותו, שלו או של אדם אחר, בכוונה להפחידו או להקניטו. כמו כן, במעשיו המתוארים לעיל, החזיק הנאשם ביודעין, דבר המסוכן או המזיק, בכוונה לעשות בו פשע או עוון".

באישום השני, מתואר כיצד במהלך חקירתו ביחידת ימ"ר ש"י, בעת שנחקר באזהרה על-ידי החוקר רס"ר ארז בראשי הוגשה עבורו כוס קפה. החוקר שאל את הנאשם אם ברצונו למסור את קוד מכשיר הנייד שלו. הנאשם, איים על השוטר: "אני ככה מלהעיף לך את הכוס בפנים".

בהמשך, כאשר החוקר הציג בפני הנאשם ספר הנתפס כמוצג ונתפס בחדרו, איים הנאשם על השוטר: "עוד רגע אני שובר לך את הדבר הזה"; "אני בן אדם קורא אני בן אדם משכיל, כן יאללה יאללה תקתק לפני שאני מפוצץ מתחיל פה לשבור דברים"; "בא לי לשבור פה על הקיר לראת מה יהיה"; "תקשיב לי טוב אתה מחזיר לי הכל לישיבה, הלו! אני מדבר איתך!".

לאחר מכן, כאשר החוקר הציג לנאשם מיכל גז הנתפס כמוצג, איים הנאשם על השוטר: "גם את הבלטות ניסיתם להרים? אה סלחה אין לי בלטות. פעם הבאה אני שם אצלי בחדר משהו, איך שפותחים את הידית, אתם כולם עפים קיבינימט".
כאמור, כתבה אישום הוגש נגדו הבוקר ויחידת התביעות של מחוז ש"י מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר