הרב עובדיה יוסף חיזק את תלמידי הכפר שניצל מהשריפה

שלושים יום אחרי שריפת הענק, תלמידי כפר "אור אבנר - סיטרין" שניצל מהאש התקבלו במעונו של הגר"ע יוסף. הוא חיזקם בדברי התעוררות: "כאשר משה רבינו צעק אל ה´, מתו כל הצפרדעים מלבד אלו שנכנסו לתוך האש בשליחותו של הקב"ה", אמר להם. סיקור מלא, תיעוד בתמונות ווידאו מהביקור

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב עובדיה יוסף (צילום: יוסי פורמנסקי)

רגעים נדירים ומרגשים היו בסוף השבוע בבית מדרשו של נשיא מועצת חכמי התורה, הרב עובדיה יוסף שליט"א כאשר עשרות תלמידים וצוות ישיבת ´אור אבנר´ בכפר סיטרין שנוסדה על ידי ר´ לוי לבייב, התקבלו אצלו לביקור מיוחד, שבועות ספורים לאחר האסון בכרמל ונס ההצלה של הישיבה שעורר הדים רבים.

מיד לאחר תפילת ערבית, נשא הגר"ע דברים בפני התלמידים, באופן חריג ביותר, במשך כחצי שעה, במלאות ה´שלושים´ להרוגי האסון ובהמשך לנס של הכפר, בו לא שלטה האש.

דברי החיזוק נאמרו לעילוי נשמתו של הרב מנחם מנדל בורנשטיין ע"ה, מצוות הכפר, שנהרג השבוע בתאונה קטלנית כשיצא מהישיבה בתום יום לימודים.

הגר"ע יוסף הקדיש פלפול תורני לתלמידים, עם משלים מיוחדים כדרכו. הוא האריך לתאר את מסירות נפשם של חנניה מישאל ועזריה שנכנסו לכבשן האש בכדי לקדש שם שמים, כשהם לומדים "קל וחומר מצפרדעים".

בעוד התלמידים מאזינים ברוב קשב, מתרגשים מגודל המעמד והזכות המיוחדת לה הם שותפים, תאר הגר"ע את מהות מכת צפרדעים: "לאחר שמשה רבינו צעק אל ה´ נאמר: וימותו הצפרדעים מן הבתים, מן החצרות ומן השדות. נשאלת השאלה מה קרה לצפרדעים שנכנסו לתוך התנורים? הם לא מתו, כיוון שמסרו נפשם להכנס לתוך האש, למרות שלא נצטוו על כך בפירוש. הם היו החיילים של הקב"ה, הצבא שמסר נפש ולא ארע להם כל נזק".

"עלינו לשאת הודיה והלל לבורא עולם, על שהציל אתכם בזכות התורה הקדושה, התפילה ומעשי החסד במקום", אמר הגר"ע יוסף וערך ´מי שברך´ לכלל התלמידים ואנשי הצוות. "זכיתם להיות במקום קדוש, מקום של תורה, המחנך אתכם על פי מסורת אבותינו", אמר הרב לתלמידים, כשהוא מזכיר את האש שדלגה על הכפר, "אתם זוכים לקדש שם שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר