וכל נתיבותיה שלום ● בלעדי

הגראי"ל: "רק שלום עם הרנטגן יחזיר את השקט לעיר נתיבות"

לאחר נתק קשה בין הקהילות החרדיות, השלום חוזר לנתיבות: הרב שמואל מונטג, רב הקהילה החרדית בעיר הופיע בארוע של מוסדות "הרנטגן", תוך שהוא מוביל מהלך לאיחוי הקרע בין הרב איפרגן לרבני הקהילה ● בלעדי ב"כיכר השבת": מאחורי הקלעים של המהלך ההיסטורי, ותיעוד (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |

חודשיים לאחר פטירת הגר"י מאיר זצ"ל, מנסה הקהילה בדרום לעמוד על הרגליים. לפני כשבועיים הגיע רב הקהילה הליטאית בנתיבות הרב מונטג אל הגראי"ל שטיינמן שליט"א, כדי להתייעץ ולהתברך.

דבריו של הגראי"ל הפתיעו את רב הקהילה. "עד שלא יהיה שלום עם הרב איפרגן שליט"א, לא יחזור השקט לקהילת נתיבות. מוכרחים להסיר את המחלוקת הזו", אמר מרן ראש-הישיבה.

הרב מונטג שב לביתו ומיהר להיפגש עם ראשי ישיבת הנגב ועדכן על דברי הגראי"ל שטיינמן. כשהוא מגובה בדעתם של רבני ישיבת הנגב ובדעתו של הגראי"ל, החליט הרב שמואל מונטג לבצע מהלך דרמטי, בלתי צפוי.

לאחר שראש ישיבת הנגב הגאון הרב אריה לוי הופיע באחד הכינוסים של תלמוד-תורה "יד המלך" שבנשיאות "הרנטגן", מחליט הרב מונטג להפגין נוכחותו במסיבת הסידור שנערכה השבוע.

פסק הלכה

בעקבות צעדים בוני אמון, הגיעו ראשי הכוללים של הרנטגן אל מעונו של הגראי"ל שטיינמן וזה בירכם. הרוח החדשה הנושבת בקהילה בדרום באה לידי ביטוי שיא כשהרנטגן בעצמו, הרב יעקב ישראל איפרגן, הגיע אל ביתו.

הגראי"ל הביע התפעלות ממפעל התורה שהקים הרנטגן המונה כ-350 אברכים.

מחבלים בכרמים

למרות כל זאת, יומיים טרם המהלך החלה מערכת לחצים אדירה על הרב שמואל מונטג ואלו ניסו להניאו מהמהלך, ופזרו פשקווילים ואיומים כנגדו. כמו כן, פרסומים מרושעים טענו שהרב מונטג עושה זאת על מנת להנות מכספי תרומותיו של הרב איפרגן. הגדילו לעשות גורמים אנונימיים ששעות ספורות טרם המהלך טלפנו לרב הקהילה ואיימו עליו.

ולמרות כל זאת, ביום חמישי הופיע הרב שמואל מונטג במוסדות, ונשא דברים בפני הנוכחים. הוא נפגש עם הרב איפרגאן ושוחח עימו בחמימות.

מקורביו של הרב מונטג הדגישו כי המהלך נרקם כדי לקיים את פסק ההלכה של מנהיג הדור הגראי"ל שטיינמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר