סערה

עדות בביה"ד: גפני הטעה את מרן הרב אלישיב ב'התנתקות'

תביעת מפוני גוש קטיף נגד ח"כ הרב משה גפני מגיעה לשלב הסיכומים בבית דינו של הרב לוין בירושלים. לידי 'כיכר השבת' הגיע פרוטוקול ממהלך הדיון: "לפי עדותו של הגר"ש קוק, התבטא הגרי"ש אלישיב לפניו שהוטעה על יד הח"כ. וע"כ הוא חייב בנזקים שנגרמו לתובעים". בפנים: צילום הפרוטוקול (חרדים)

ניסים בן חיים | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90)

פרשת תביעת מפוני גוש קטיף את חבר-הכנסת משה גפני מגיעה לשלב הסיכומים בבית דינו של הרה"ג ר' אברהם דוב לוין בירושלים.

המדובר כזכור, בתביעה כספית אישית, אותה הגישו כנגד גפני, שתי משפחות ממגורשי גוש קטיף, גירוש שבוצע לפני קרוב לשבע שנים. 

בכתב התביעה נכתב: "הנתבע שיתף פעולה עם משטר שהצהיר על כוונתו להגלות את כל התושבים מבתיהם ואדמותיהם בשטחי רצועת עזה וצפון השומרון. הגירוש הנחית על התובעים ומשפחותיהם נזקים כלכליים ונפשיים קשים ועצומים למכביר".

עוד נכתב: "הגירוש הנחית על התובעים ומשפחותיהם נזקים כלכליים ונפשיים קשים ועצומים למכביר. הצטרפותו של הנתבע נתנה למשטר גושפנקה מוסרית וערכית מצד מי שהיה אמור לייצג את התורה וכיסה את הגירוש בטליתו הגדולה".

לטענת התובעים, נותר גפני בקואליציה בתקופת אישורה של התוכנית כיוון שקיבל "שוחד", כהגדרתם, בדמותם של 290 מיליוני שקלים שממשלתו של ראש הממשלה דאז אריאל שרון הסכימה להעביר למוסדות חינוך חרדיים בתמורה לתמיכתה של "יהדות התורה" בתקציב של שנת 2005.

גפני הטעה את פוסק הדור

לידי 'כיכר השבת' הגיע פרוטוקול ממהלך הדיון שנערך בט' אייר תשע"ב, ובו טענות חמורות נגד חבר-הכנסת הרב משה גפני. "לטענת התובעים, הצבעתו של הנתבע בעד חוק 'פינוי פיצוי', סללה את הדרך לפינוי התובעים מבתיהם".

התובעים נסמכים על עדותו של הרב שמחה הכהן קוק רבה של העיר רחובות, כי ח"כ גפני הטעה את מרן הגרי"ש אלישיב בעניין חוק 'פינוי פיצוי'.

"לפי עדותו של הגר"ש קוק התבטא מרן הגרי"ש לפניו שהוטעה על יד הח"כ. משכך אין הנתבע יכול לתלות את דרך הצבעתו בכנסת בהוראת מרן הגרי"ש אלישיב וע"כ הוא חייב בנזקים שנגרמו לתובעים", נכתב.

בהחלטת בית-הדין נכתב "לאחר עיון בחילופי הדברים והטענות שבין הצדדים, חוזר בית הדין וקובע כי יש עילה מספיקה כדי לתת זכות תביעה לתובעים על הנתבע, ולנתבע אין חסינות מאחרי גלימתם של גדולי ישראל".

לפני חצי שנה, הגיב גפני לראשונה על כתב התביעה. "לאחר שקראתי את כתב התביעה נדהמתי מאחר ואין אמת בכל העובדות המופיעות בו כלפיי, ואף התבטאויות חמורות מאד לפי כל קנה מידה", הגיב גפני.

nissim@kikar.net

(צילום: ניסים בן חיים)
(צילומים: ניסים בן חיים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר