לאלפי יתומים

בהצלחה כבירה ובתחושת סיפוק ננעל מערך מפעלות הקיץ של 'זה לזה'

היערכות ארצית בכל אגפי מערך החונכים הארצי 'בני מלכים' עם פתיחת שנת הלימודים שלא ישאר ילד ללא חונך המלווה אותו בדרך העולה בית ה' • יתומים רכים שאבדו את אביהם בתקופה האחרונה התחילו את שנת הלימודים עם חונך פרטני ע"מ לספק את המענה הנדרש (חרדים)

מפעילות הקיץ של ארגון 'זה לזה' לאלפי יתומים (צילום: באדיבות המצלם)

בתחושת סיפוק כבירה על עשייה אדירה בהיקף חסר תקדים, ננעל מערך מפעלות הקיץ של 'זה לזה', מערך גדול ורחב של פעילויות קיץ, מחנות נופש, נופשונים, ימי גיבוש וחוויה מיוחדים לאלפי ילדים ובני הישיבות הק', וכנגדם בנות 'בית יעקב' ותלמידות הסמינרים שהמשותף לכולם הוא סוד ההתמודדות היומיומית של יתמות והעדר דמות של אב או אם, כשהם עומדים בגבורה במערכות החיים.

מערך מפעלות הקיץ יצא לדרך השנה בהיקף גדול וחסר תקדים, זאת לנוכח קריאתם הברורה של מרנן ורבנן שליט"א, שהצביעו על ימי 'בין הזמנים' כימים של קושי כאוב ומיוחד עימו מתמודדים המוני יתומים ויתומות, כאשר בסיומה של שנת התמודדות הם זקוקים לימים של אתנחתא ומרגוע באווירה תומכת ומכילה, ימים של העצמה וחיזוק ושיח הדדי בין אחים להתמודדות ושותפים לתקווה ולגבורה להמשיך ולהעפיל בדרך העולה בית השם.

מפעילות הקיץ של ארגון 'זה לזה' לאלפי יתומים (באדיבות המצלם)

קריאתו הברורה של רבינו ראש הישיבה עיצבה את מכלל פעילויות הקיץ, כאשר מרנן ורבנן הגאונים בדיון ההלכתי המיוחד כ'בית דין של יתומים' הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן ראש ישיבות אורחות תורה, הגאון הגדול רבי שמואל אליעזר שטרן מגדולי ההוראה והגאון הגדול רבי יהודה אריה דינר רב ביהמ"ד דברי שיר ומרכז ב"ב, שהתכנסו כ'בית דין של יתומים', הורו והנחו את ראשי הארגון לפרטי פרטים בשאלות קשות וסבוכות הנוגעות לפעילות, ענייני חינוך ונושאים רגישים ועדינים השייכים להתמודדותם של גיבורי כח אלו במסע החיים.

ואכן, מיד לאחר תשעה באב החל מערך הקיץ הגדול לצאת לדרך, כאשר מאות תלמידי התתי"ם ובני הישיבות לצעירים מכל רחבי הארץ זוכים לימים מיוחדים של טיול והנאה. באמצעות מערך היסעים נרחב מכל רחבי הארץ, יצאו מאות התלמידים לימי החווייה המיוחדים שכללו טיולים ופעילויות קיץ מהנות, 'זיץ' מוזיקלי מיוחד ומרומם, סעודה של מצווה וחלוקת פרסי הערכה על עמל והישגים. הפעילות המיוחדת עמדה בסימן העצמה וחיזוק, כאשר החונכים המיוחדים המוכרים לכל אחד מהילדים כחונך האישי מפרויקט 'בני מלכים', בונים מרחב מיוחד של שחרור והעצמה לטפס ולהמשיך, בחיוך ובתקווה כמו כל ילד אחר, כאשר כלל הילדים יחד מהווים 'משפחה של עוצמה' מבית זה לזה, משפחה העומדת תחת אבהותם של מרנן ורבנן שליט"א הממלאים אותם חיבה כפולה ורוממות דרך קבע.

מפעילות הקיץ של ארגון 'זה לזה' לאלפי יתומים (באדיבות המצלם)

מערך מחנות הקיץ ללמעלה מ1000 בנות מכל רחבי הארץ התקיים כ'מחנה מתגלגל' ברחבי צפון הארץ כשהוא כולל שפע של חוויות ייחודיות ופעילות תוכן מפעימה ומיוחדת, כזו המעניקה משוב של תמיכה, תנופה ורעננות מחודשת להעפיל קדימה, לגדול ולצמוח למרות הכל. ימי המחנה כללו פעילות ימית, אטרקציות ופעילויות סביב השעון, מתחמי שופינג וחוויית דוכנים מהנה, שיט קייאקים, תוכניות מוזיקליות, הרצאות תוכן מהנות, ושלל מזכרות מלאות תוכן גבורה ועוצמה.

מפעלות הקיץ זכו להד כביר וגררו שבחים רבים מרבני הקהילות שליט"א ברחבי הארץ, כך גם המוני מנהלי מוסדות החינוך ואישי חינוך, הנהלות בתי הספר של בית יעקב, המציינים כולם את פעילותה של 'זה לזה' שזכתה להיות כאביהם וליבם של יתומים ולרומם את נתיבי עלייתם במעוף ובצמיחה דווקא מתוך השבר, כאשר השאיפה והיכולת לחייך מחדש, לשמוח ולהאמין כי בכוחם לגדול ולפרוח ביתר שאת, ניכרת ומחוללת שינוי כביר ורוח של רוממות ואמונה.

מפעילות הקיץ של ארגון 'זה לזה' לאלפי יתומים (באדיבות המצלם)

אלפי משפחות זה לזה ציינו ברגשת הלב את זכייתם העצומה ליהנות מימים גדושים בתוכן וחוויה הנשזרים בקשר איתן עם פעילותה המיוחדת של 'זה לזה' לאורך השנה כולה, לתמוך ולסייע באהבה, באמצעות מערך החונכים המיוחד, מערך התמיכה הרגשית, מערך 'מחוברות זה לזה' מערך התוכן ומערך התמיכה האישית שהפכו לעוגנים מיוחדים של תקווה וצמיחה בפעילות הארגון בנשיאות הרבנית רוטנברג תחי'.

בהנהלת הארגון מבקשים להוקיר להודות את המוני ישראל, ששמו לב ונשמה ופתחו את ליבם בהענות נרחבת לקמפיין המיוחד שעמד תחת הכותרת 'קח אותו איתך' וקרא להם לאמץ באהבה גיבור קטן המתמודד כל השנה כולה, ובזכותם יזכה ליום של ריענון וחוויה, בעוד התומכים כולם זוכים לשמירה כפולה ומכופלת כמכתבו המיוחד של ראש הישיבה "ומה רבה זכות הארגון הקדוש 'זה לזה' הנושא בעול כאביהם וליבם של יתומים ומתאמץ לרומם ולהרנין לב יתומים כל ימות השנה עשרות בשנים ועתה ביותר. יזכו כל המסייעים שיחזרו הם וילדיהם לשלום ולטובה לזמן אלול הבעל"ט אין פרץ ואין צווחה ויהי ד' חלקם ונחלתם"

מפעילות הקיץ של ארגון 'זה לזה' לאלפי יתומים (באדיבות המצלם)

"רק בזכות הענות הציבור ושימת הלב באהבה למענם של יתומים – בניו של מקום, זכינו לפעול ולעשות, להעניק להם ימים של תוכן ורוממות מיוחדת לקראת 'זמן אלול' ושנת לימודים חדשה ומיוחדת, שהחלה בתנופה ובשאיפה ואמונה: לגדול, להתאמץ ולהצליח ביתר שאת למרות הכל!" מסכם מנהל הארגון הרב שמואל הולס.

בימים אלו של תחילת שנת הלימודים, ממשיך לפעול מערך החונכים המיוחד של 'בני מלכים' בכל רחבי הארץ, מערך של לימוד אישי על הנלמד בת"ת במשך השבוע, כאשר החונך משמש כאב וכאם, לרומם ולהעצים בדרך העולה בית ד', לצד מארג הפעילות הייחודית של 'זה לזה' כמעצמה וכמשפחה אחת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר