המגזר החרדי שובר ימינה

האדמו"ר מויז'ניץ בהמלצה לחסידיו: אל תעסיקו ערבים

גל קריאות נגד העסקת פועלים ערבים מציף את ישראל. ל"כיכר השבת" נודע כי במהלך שעות הצהריים המליץ האדמו"ר מויז'ניץ לחסידיו שלא להעסיק פועלים ערבים בתקופה הקרובה, אולם הדגיש כי "אין כאן ציווי אלא הסבת תשומת לב". בשמאל זועמים על הגל האנטי-ערבי: "גזענות מהסוג הנחות ביותר, זו אנטישמיות" (חרדים)

שאול כהנא ונסים פרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ו בחשוון תשע"ה | 19.11.14
(צילום ארכיון: אלישע לנדסמן )

המחאה הציבורית נגד העסקת ערבים זוכה לתמיכה רבנית: האדמו"ר מויז'ניץ, מנהיג אחת החסידויות הגדולות בישראל, קרא לחסידיו להימנע מהעסקת עובדים ערבים. את הדברים אמר האדמו"ר היום (רביעי) לחסידיו קודם שובו לבני ברק בתום מספר ימים בהם שהה בעיר מודיעין עילית.

לדברי נוכחים בשיחה שמסר הרבי מויז'ניץ, הוא התבטא בצער וכאב על הטבח המזעזע שהתרחש בבית הכנסת בירושלים בו נרצחו יהודים בשעת תפילתם, ולאחר מכן התייחס גם לקריאה לאי העסקת עובדים ערבים שצברה תאוצה לאחר הפיגוע אמש. "ליבנו כואב ודואב מעקידת הנעקדים על קידוש ה' בעיר הקודש ירושלים, ע"י מרצחים שפלים מגזע ישמעאל" אמר.

האדמו"ר אמר לחסידיו כי "לאחר שאחד מהמרצחים עבד סמוך לבית הכנסת ומשם הכיר את מבואותיו, נדרש להיזהר מהעסקת ישמעאלים ולדעתי במצב הקיים יש להימנע מלהעסיקם", אולם הדגיש כי "אין כאן ציווי כי אם הסבת תשומת הלב". בהמשך דבריו קרא האדמו"ר לחסידיו לעשות "חשבון נפש" בעקבות האסון, לקבל על עצמם להתחזק ולהרבות בלימוד התורה "ולא לדבר בשום פנים ואופן שיחת חולין בבית המדרש".

הרבי מויז'ניץ אינו הרב הראשון שממליץ שלא להעסיק ערבים בעקבות הטבח בבית הכנסת. אמש, הורה האדמו"ר מקרלין סטולין שלא להעסיק פועלים ערבים בני מיעוטים במוסדות הקהילה זאת בשל החשש ל"פיקוח נפש" שהדבר עלול לגרום.

סיכום הטבח בבית הכנסת (עריכה: כיכר השבת)

הערב פורסם כי ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני החליט להפסיק את העבודות לבניית ממ"דים במוסדות החינוך בעיר ובסביבתם, זאת בשל העובדה כי את העבודות מבצעים פועלים ערבים מישראל. על פי הדיווח, שמעוני פנה ישירות לקבלן שזכה במכרז של משרד הביטחון ופיקוד העורף, והורה לו להפסיק את העבודות לתקופה הקרובה, עד שהמצב הביטחוני יירגע.

ראש העיר הסביר את המהלך ואמר כי מטרתו היא "להגביר את הביטחון האישי אצל ההורים, הילדים והצוות החינוכי. אנחנו נמשיך לעקוב בדאגה אחר המתרחש וניתן מענה מידי לכל פנייה".

ביממה האחרונה, מאז הטבח בבית הכנסת, מתנהל קמפיין אובססיבי ברשתות החברתיות וברחובות כנגד העסקת ערבים. בירושלים נתלו שלטים המאשימים מעסיקי ערבים כמי שעשויים להביא לטרור ובאינטרנט הביעו גולשים רבים תמיכה בעסקים שהודיעו כי יחדלו מלהעסיק ערבים.

מיזם הפייסבוק "עבודות לחרדים" פרסם אף הוא אמש קריאה מרומזת לתמוך במעסיקים המעדיפים עובדים יהודים. תחת הכותרת "יהודים מעסיקים יהודים. שתפו בכל הקבוצות!" נכתב: "חברים, הגיעו אלינו עשרות פניות ממעסיקים שמפטרים את העובדים הערבים, בעקבות הרצח הנורא. בעקבות כך, אנו משיקים את פרויקט "יהודים מעסיקים יהודים"!".

"אנחנו קוראים לכל המעסיקים, אם אתם מחפשים עובדים יהודים, פנו אלינו ונסדר לכם עובדים יהודים. כי קודם כל, אנחנו דואגים לעם היהודי, לאחים שלנו!".

חברי כנסת מהשמאל ומהמרכז הביעו התנגדות לקמפיין. עיסאווי פריג' ממר"צ שהתייחס להחלטת ראש עיריית אשקלון אמר כי מדובר ב"גזענות מהסוג הנחות ביותר", לדבריו: "בתירוץ עלוב של 'תחושת ביטחון', מבקש שמעוני להפוך את אשקלון ל'עיר נקיה מערבים' ולזהם אותה בגזענות אנטישמית".

חברת הכנסת מירי רגב אמרה: "צריך לבחון כל מועמד לתפקיד על פי השיקולים הרלוונטיים ולקבל את עמדת הגופים הרלוונטיים, כולל של השב"כ. אין מקום להחלטה גורפת רק בגלל שאדם הוא ערבי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר