כך תל אביב חגגה את חג החסידות י"ט כסלו • גלריה מרהיבה

אירוע מפואר לרגל י"ט בכסלו נערך בתל אביב, בהשתתפות אלפים מתושבי העיר ללא הפסקה • נשאו דברים בין היתר רבה של ירושלים הגר"ש עמאר והרב הראשי הגרי"מ לאו • תיעוד (חסידים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: מאיר לביא וזאבי גרין)

למעלה מאלף תושבי ותושבות תל אביב השתתפו בערב מפואר עוצמתי ומרגש לרגל י"ט כסלו, המכונה "ראש השנה לחסידות" בפי רבים". בערב המיוחד השתתפו הרבנים הראשיים בעיר, אישי ציבור, ואמנים מן השורה הראשונה.

הכינוס העוצמתי והמושקע עמד בסימן עידוד לימוד חסידות בקביעות בקרב כל תושבי העיר, אנשים נשים וטף, כתוכנה של מצות הקהל, שנהוגה הייתה בשנה שלאחר שנת השמיטה - "למען ישמעו ולמען ילמדו ויראו את ה'".

תוכנית מולטימדיה מרתקת הוקרנה, בה נראה צעיר המסייר בעיר על גבי הקורקינט החשמלי התל-אביבי האופייני, ובכל שכונה הוא פוגש תושבים בעיר שמספרים לו כיצד חייהם הוארו בזכות לימוד חסידות בקביעות בבית חב"ד בשכונתם.

האירוע נפתח בנאום וידאו של הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו. בהמשך נשא דברים הראשון לציון ורבה של ירושלים, הראשל"צ רבי שלמה עמאר, שהעצים את חשיבותו של לימוד תורת החסידות בקביעות המצילה את עם ישראל בדורנו. דברי ברכה השמיע הרב מרדכי אוירבך, מרבני העיר תל אביב, ורבה של קהילת 'אביר יעקב'.

איש התקשורת ר' קובי אריאלי הנחה את האירוע ברגש רב ובהומור, וכמי שמקום עבודתו בתל-אביב, תיאר בפני הנוכחים כיצד בכל פינה שהוא נמצא בעיר הוא שומע מהתושבים עימם הוא נפגש על פעילותם של שלוחי חב"ד. התחושה בכינוס הייתה מחשמלת ומרגשת, הקהל כולו נשאב לאטמוספרה של חיות וקדושה.

על המסך הוקרנה ברכתו המיוחדת של הרבי מליובאוויטש זי"ע לידידי מרכז חב"ד בתל-אביב, שבה אמר הרבי בין השאר ש"תל-אביב היא מגדלור", ובירך את המסייעים והעוזרים לפעילות חב"ד בעיר.

יו"ר מרכז חב"ד בתל אביב הרב יוסף גרליצקי, הסביר לנוכחים את החשיבות העצומה שראה הרבי בשנת הקהל ובכוח המיוחד שניתן לפעול בה, כל אחד על סביבתו, להוספה בתורה ומצוות ויראת ה', ובהרמת קרן ישראל בכל מקום.

בהמשך הערב סחף הזמר החסידי ר' שמחה פרידמן את כל המשתתפים לרגעים מרטיטים של ניגון ד' בבות, ולאח"כ קמו כל המשתתפים לריקוד שמחה סוחף ומרומם דקות ארוכות. מאוחר יותר נהנו המשתתפים מהופעה חיה מושקעת של הזמר האהוב עמיר בניון בליווי להקת נגנים, במופע ניגוני נשמה ושמחה.

כהוראת הרבי מחב"ד חתמו מאות משתתפים ומשתתפות על "כרטיס הקהל", בו קיבלו על עצמם להשתתף ולארגן פעילות של הקהלת יהודים סביב עניני תורה ומצוות. התרוממות הרוח של כל הנוכחים ללא יוצא מן הכלל הורגשה היטב, כאשר בתום האירוע המשיכו כולם בריקודים נלהבים משך שעה ארוכה.

אביגדור קהלני גיבור ישראל שנכח אף הוא סיכם "רישומו של האירוע יישאר עימנו עוד זמן רב". האירוע הופק ע"י חברת "wow" הפקות – מנדי ליפסקר ומנחם רחמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר