המשבר בהדסה

פרופ' רוטשטיין: התפטרות הרופאים - פוליטית ולא מקצועית

מנהל בית החולים מותח ביקורת חריפה על 6 הרופאים שהתפטרו יחד מתפקידם וטוען כי מדובר בהחלטה פוליטית ולא מקצועית. "קידמנו רופאה אחת וזה כאב להם", הוסיף (בריאות)

הפגנת ההורים בבית החולים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90 )

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מתייחס היום (שני) למשבר בבית החולם ולהתפטרות ההמונית של הרופאים מהמחלקה האונקולגית ילדים בבית החולים ואמר כי ההתפטרות היא משבר בבית החולים.

רוטשטיין הוסיף ואמר בראיון לאולפן ynet: כי "לא ציפיתי להתנהגות כזאת של רופאים מתוך הבית, שחשבתי שהוא מאוד חשוב להם, למרות הפגיעה האישית כתוצאה מצעדי ההבראה".

כזכור, אתמול הודיעו שישה רופאים בכירים ובהם מנהל המחלקה המטו אונקולוגית ילדים על התפטרותם מתפקידם במחאה על החלטה של הנהלת בית החולים לבצע השתלת מח עצם לילדים אונקולוגים במחלקה של מבוגרים. כשלטענת הרופאים מדובר בהחלטה שגויה.

הרופאים סבורים כי ההנהלה מתערבת בהחלטות מקצועיות שעשויות להשפיע לטענתם על בריאות החולים. בנוסף קובלים במחלקה על מחסור חמור בכוח אדם דבר המביא את המחלקה למצב של קריסה, לטענתם.

פרופסור רוטשטיין נשאל על כך שהרופאים המתפטרים טוענים שאתה מאחד את אונקולוגית ילדים ומבוגרים, ואתה אומר שבעצם אין צורך בשתי מחלקות נפרדות.

הכל פוליטיקה, פרופ' רוטשטיין באולפן ynet (צילום: אלי סגל - ynet)

רוטשטיין: "יש רופאה מאוד מוכשרת, הייתי אומר על גבול הגאונות, אולי יותר מזה, שהיא זאת שמבצעת את השתלות המח עצם בילדים בשנים האחרונות בהצלחות גדולות מאוד. היא זוהתה על ידינו ככוכבת וקידמנו אותה לתפקיד שלל מנהלת המחלקה להשתלת מח עצם, אחד מהחשובים ביותר בהדסה. יכול להיות שחשבו שאולי זה מגיע להם ולא לה".

מראיין: אתה בעצם אומר שהכול זה פוליטיקה פנימית ולא עניין מקצועי.

רוטשטיין: "ברור שזה פוליטיקה פנימית. מבחינת הנושאים המקצועיים לבי שקט לגבי הטיפולים שהילדים מקבלים, הן במחלקה לילדים והן במחלקה להשתלת מח עצם".

מראיין: מה אתה אומר להורים שמוטרדים מכך שהילד לא יקבל טיפול?

רוטשטיין: "הייתי מסביר שבשלושה חודשים עד יוני המחלקה ממשיכה לתפקד. הרופאים לשמחתי הרבה הודיעו שהם עוזבים רק ביוני ולא היום. תפקידי בחיים לדאוג לכך שכל אימא תצא עם חיוך על הפנים, אין לי תפקיד אחר בחיים".

ועדי הרופאים בהדסה מסרו בתגובה כי "למרות שדרישות המחלקה הועלו לפני כחצי שנה ולאחר חודשים של גרירת רגליים מצד ההנהלה, החליט צוות המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים לעזוב את בית החולים. מדובר בכישלון חמור של ההנהלה והדירקטוריון ובאבידה כואבת לציבור המטופלים באזור ירושלים, שיצטרכו להיגרר לבתי חולים מרוחקים יותר כדי לטפל בילדיהם.

הפגנת ההורים לילדים החולים בהדסה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
הפגנת ההורים לילדים החולים בהדסה (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר