מחקר ענק

צעירים שמנים - בעלי סיכון גדול יותר לסרטן

מחקר ענק שנערך בארצות-הברית ובדק מיליוני תיקים רפואיים, מצא עלייה מדאיגה בין השמנה לתחלואה בסרטן בקרב צעירים שמנים, בגילאי 24-49. הנתונים (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מחקר ענק ומדאיג שהתפרסם השבוע בכתב העת המדעי היוקרתי "לנסט", טוען כי קיימת עלייה משמעותית בתחלואה בסרטן הקשורה, על פי המחקר, להשמנת יתר בקרב צעירים בגילי 24־49.

המחקר, שנערך בקרב מיליוני תיקים רפואיים בין השנים 1995-2014 בוצע על ידי החברה האמריקאית לחקר הסרטן. במחקר נבדקו נתונים על 12 סוגי סרטן הקשורים להשמנה והמסקנה המרכזית שאליה הגיעו החוקרים מצביעה על מגמה מדאיגה ולפיה התחלואה בסרטן הקשורה להשמנה, עלתה באופן משמעותי בקרב אלו שנולדו בעשורים האחרונים.

על פי המחקר, העלייה הדרמטית בתחלואת הצעירים נמצאה בשישה סוגי סרטן, שבעבר היו נפוצים בעיקר אצל מבוגרים: סרטן המעי הגס, סרטן רירית הרחם, סרטן כיס המרה, סרטן הכליה, סרטן הלבלב ומיאלומה נפוצה (סרטן הקשור למח העצם).

על פי המחקר, בשנים האחרונות ישנה עלייה בסוגי הסרטן הללו גם בקרב צעירים. כך, למשל, הגיל הממוצע לתחלואה בסרטן הלבלב עומד על 65, אולם המחקר הנוכחי מצא, כי בכל שנה קיימת עלייה בתחלואה בסרטן זה ב־4.34% בגילים 25־29, עלייה של 2.47% בקרב צעירים בני 30־34, עלייה של 1.31% בקרב צעירים בגילים 35־39, ועלייה של 0.72% בלבד בקרב בני 40־44. בדומה לסרטן הלבלב, גם בסרטן הכליה נרשמה עלייה שנתית בתחלואה בקרב צעירים.

נושא ההשמנה הפך למשמעותי במיוחד בשנים האחרונות במיוחד בארה"ב, אך גם בישראל מצב ההשמנה בעייתי ומחמיר משנה לשנה. על פי נתוני ההשמנה שהתפרסמו לאחרונה על ידי המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, למעלה מ־50% מהישראלים סובלים כבר היום מעודף משקל ומהשמנת יתר. על פי מחקרים אחרים מדאיגים לא פחות, קצב הגידול או התפשטות ההשמנה בישראל עומד על כ־5% בממוצע לשנה, יותר מקצב גידול האוכלוסייה השנתי מה שאומר שאם התופעה לא תעצר תוך כמה שנים רוב המדינה תסבול מהשמנת יתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר