שיפור תפקודי המוח

הדרך להצלחה בלימודים עוברת דרך המרכז לשיפור תפקוד המוח 'אלפא בריין סנטר'

אם חשבתם שהטיפול בהפרעות קשב וריכוז הינו רק תרופתי, חשוב שתדעו שיש אפשרות נוספת. במרכז לשיפור תפקודי המוח "אלפא בריין סנטר" מאות ראו שיפור ויצאו לדרך חדשה (חדשות הבריאות, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מרכז אלפא בריין סנטר הנו מרכז מקצועי המטפל בבעיות רבות ומורכבות, החל מהפרעות קשב וריכוז וכלה בדיכאון וחרדות. אלפי אנשים שסובלים מקשיים מגיעים לאלפא בריין סנטר ומוצאים את הפתרון המיטבי עבורם ובמידת הצורך גם בשילוב של טיפול התנהגותי – קוגניטיבי CBT תחת קורת גג אחד.

רוצים פרטים? הקליקו כאן>>

בשיחה עם ד''ר נתנאל (PH.D), מנהלת המרכז, שמענו על הטיפולים ועל ההשפעה שלהם על המטופלים.

לד''ר נתנאל (PH.D) שבע שנות ניסיון וותק בתחום הנוירופידבק ו- 12 שנות ניסיון בתחום ה-CBT במרפאות ובבתי חולים פסיכיאטריים.

"מה שייחודי לאלפא בריין סנטר, הוא בכך שהטיפולים נעשים בהתאמה אישית ובאמצעות ציוד עדכני ותוכנות מתקדמות שנמצאות בשימוש בין היתר במרכזים רפואיים בעולם. המרכז פועל בברכתם של גדולי הדור וביניהם הרב זילברשטיין שליט''א שברך על הקמת המרכז ואף קבע מזוזה בעת פתיחת המקום".

מה ההשפעה של הטיפול על ההפרעה?

"כשמדברים על הפרעות קשב וריכוז, לטיפול יש חשיבות מכרעת והשפעה על חיי המטופל. מגיעים אלינו ילדים ומבוגרים ששואפים לשפר את היכולת הלימודית שלהם. הפרעת קשב וריכוז בדרך כלל משליכה על העולם הרגשי של הילד ועל הדימוי העצמי שלו. הטיפול מסייע לילד לשפר את רמת הריכוז שלו ואף מעלה את הערך העצמי שלו.

איך מתבצע הטיפול?

"בבדיקת qeeg נסרקת פעילות חשמלית של המח ומתגלה הקשר בין הקשיים לבין התפקוד המוחי. ישנם למעלה מ 16 מצבים מוחיים שונים שמאפיינים בעיית קשב וריכוז. דוגמא לתמונת מח אחת היא האטה של החלק הקדמי, מצב נוסף מתאפיין בגלים מהירים במח.

רוצים פרטים? הקליקו כאן>>

בנוסף, לפי ארגון רופאי הילדים האמריקאי, הטיפול באימון מוחי יעיל כמו ריטלין.

בטיפול חובש המטופל על ראשו כובע שמודד את הפעילות החשמלית בזמן אמת. המטופל רואה תמונה שמתחילה לזוז כתגובה לפעילות חשמלית חיובית במח, המטופל צובר נקודות עם כל פעילות טובה, המח מקשר בין פעולה לא מודעת שעושה לתגמול. במהלך הטיפול מטופל יכול לעקוב אחרי שיפור מוחי בזמן אמת ותתפלאו לשמוע, כבר אחרי 20 דקות של טיפול רואים שיפור בפעילות המוחית וישנן תוצאות מדהימות לעיתים כבר אחרי טיפול ראשון.אך, בשביל שהתהליך יתקבע, מבוצע תהליך מקביל לתהליך למידה, בתחילה עובר המטופל טיפולים ברצף (כל יום) ובהמשך התדירות יורדת בהדרגה.

במסגרת מכתבי התודה הרבים שמגיעים למרכז, אחד הסיפורים המרגשים היה מקרה של נערה בת 16 שהגיעה אלינו עם בעיות קשב וריכוז קשות מאוד .לא הצליחה ללמוד למבחנים, ציוניה היו נמוכים מאוד עד כשלון, לא הצליחה לשבת בריכוז זמן רב והאמא היתה מאד מודאגת כיצד בתה תעבור בגרויות ? הנערה התחילה טיפולים וכבר במהלך הטיפולים קיבלנו דיווח מאמה כי הנערה התחילה לסכם את החומר הנלמד אחרי ששנים לא סיכמה שיעורים, הצליחה לשבת ללמוד בריכוז רב ובסוף סדרת הטיפולים נגשה לבגרויות ועברה בהצלחה !!! האמא דיווחה בנוסף על שיפור בבטחון העצמי של הנערה ובתקשורת הבינאישית שלה עם בני המשפחה והחברים.

* הטיפול אינו מהווה תחליף לטיפול תרופתי.

רוצים פרטים? הקליקו כאן>>

מחקרים מדעיים ורפואיים ידועים בתחום קשב וריכוז:

שם מאמר : טיפולי נוירופידבק בקרב ילדים עם הפרעת קשב וריכוז: מטא אנליזה של מחקרים מבוקרים

מקום פרסום : Frontiers in Human Neuroscience. Published online Nov 13, 2014

קישור לתקציר המאמר המלא באנגלית

שם מאמר : אימון נוירופידבק שנערך במסגרת בית ספרית בקרב ילדים עם הפרעת קשב וריכוז: שיפור לאורך זמן בסימפטומים כפי שנמצא במחקר אקראי ומבוקר.

מקום פרסום : Pediatrics originally published online February 17, 2014

קישור לתקציר המאמר המלא באנגלית

שם מאמר : נוירופידבק בטיפול בהפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות - ADHD

מקום פרסום : Applied Psychophysiology and Biofeedback, Vol. 30, No. 2, June 2005

קישור לתקציר המאמר המלא באנגלית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר