חוסר וודאות

3 שבועות שהיא מחכה לקבל תשובות על בדיקה קריטית

מטופלת מספרת על המתנה בלתי נגנמרת לתוצאות של בדיקה שנערכה • "אני חולה? אני צריכה טיפולים? 3 שבועות אני לא ישנה בלילה" • פניה שלנו לבית החולים מקבלת התיחסות הראויה לכל שבח, יחד עם הבטחה לשינוי המצב (בריאות)

משה מנס | כיכר השבת |
מחלקה עם צוות נחמד בשערי צדק (צילום: משה מנס)

אישה צעירה הגיעה לרופא בעקבות הרגשת תשישות, הרופא שלח אותה לבדיקות דם והתוצאות שהגיעו למחרת בבוקר - שהצביעו על המוגלובין וברזל נמוכים גרמו לו לשלוח אותה בדחיפות לאולטרסאונד. בבדיקה התגלה ממצא חשוב ומשם היא נשלחה לבית החולים שערי צדק של עשו CT לממצא.

כאן מתחילה סאגה בלתי נגמרת, האישה אשר נמצאת במתח רב מחכה בכיליון עיניים לתוצאות, לפענוח. היא לא יודעת מה והאם יש לה. האם היא בריאה, האם זה ניתוח פשוט או שמא טיפולים מורכבים. היא לא ישנה בלילה מדאגה. היא וכל משפחתה. אך התוצאות לא מגיעות. נכון להיום אנחנו מדברים על 3 שבועות שהיא מחכה!

את הסיפור הזה אני מקבל מפוליטיקאי, הוא סיפר לי שהוא פנה לבית החולים שם לדבריו קיבל יחס גרוע "הם לא התייחסו, לא היו אנושיים והפנו אותי מאחד לשני מהשני לשלישי. יש בלגן והמטופלים נופלים בין הכיסאות".

שוחחתי גם עם עובדת של מערכת הבריאות שסיפרה לי שזה לא מקרה יחיד. היא סיפרה שמדובר על אנשים רבים במצוקה שבפועל לא יכולים לסכן את החיים שלהם ובמתח מהתוצאות. "אפילו שקופות החולים כבר שילמו את הבדיקות והפיענוח, בגלל שאין תורות בבית החולים גם במקרים קריטיים, אנשים פשוט לוקחים את הבדיקה והולכים באופן פרטי לרופאים ולבתי חולים אחרים לקבל פיענוח מה שעולה להם אלפי שקלים".

על פניו נשמע מקומם ממש ופניתי לדוברות בית החולים. להפתעתי ולשמחתי, קיבלתי מענה מידי. "עוד לפני שאדבר אתך באופן כללי בנושא, אם יש מישהו במצוקה קריטית עכשיו תן לי לנסות לעזור". ואכן המטופלת קיבלה מענה מהיר. במקביל קיבלתי גם פניה מהנהלת בית החולים שהראו אכפתיות ודאגה יוצאת דופן למצוקת המטופלים. ולגופם של טענות, הסבירו לי שמדובר בבעיה קיימת ומוכרת. מצד אחד יש כמות גדולה של מכשירים אך יש מחסור במפענחים, דבר שלדעתם אמור להגיע לפיתרון בחודשים הקרובים.

והנה תגובת שערי צדק: בשערי צדק מבוצעות עשרות אלפי בדיקות בשנה והמטופלים זוכים לרמה מקצועית גבוהה ופענוח מקצועי ומדוייק.

לצערנו בחודשים האחרונים בשל מחסור ארצי ברופאים רדיולוגים הבא לידי ביטוי גם בשערי צדק ובשל כך נוצר עיכוב בפיענוח בדיקות. אנו מודעים למצב ופועלים בכל הדרכים לגייס רופאים רדיולוגים נוספים.

לצד זאת הוכנסו מערכות מתקדמות של AI המסייעות בפיענוח ואיתור בדיקות דחופות לטובת פיענוח מהיר.
אנו צופים כבר בקרוב הקלה שכן רופא רדיולוג בכיר צפוי להצטרף בתחילת החודש לצוות המפענחים ורופא נוסף בתהליך גיוס. הצטרפותם של 2 הרופאים החדשים תסייע לצמצום העיכובים ופענוח מהיר. אנו עושים כל מאמץ להעניק את השירות הטוב ביותר וכך נמשיך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר