מחקר חדש

אוהבים מלח? אז יש בשבילכם חדשות מעט מלחיצות

כולנו יודעים שצריכת מלח מופרזת אינה מומלצת, אך האם יש קשר בין סטרס ולחץ לבין צריכת מלח מומלצת? המחקר של אוניברסיטת אדינבורו מציג תוצאות מעניינות (חדשות בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אתם נוהגים לבזוק מלח לאוכל שלכם? זאת מנת המלח הקטנה שלכם... את עיקר המלח אנחנו צורכים תוך כדי אכילת לחם, פסטה, או כל דבר שאנחנו מבשלים. למרות שעל פי מומחי הבריאות מומלץ שלא לצרוך יותר מ-6 גרם מלח רובנו צורכים קרוב ל-10 גרם ביום.

בעבר הוכיחו המחקרים כי צריכה גבוהה של מלח עלולה לגרום לעליה בלחץ הדם, החליטו החוקרים באוניברסיטת אדינבורו לבדוק דבר נוסף: האם יש קשר בין צריכה גבוהה מדי של מלח - לבין עליה בסטרס שאנחנו חשים במהלך היום.

במהלך המחקר לקחו החוקרים עכברים שהתרגלו לצרוך כמות נמוכה של נתרן, והוסיפו לתזונה שלהם את כמות המלח היחסית אותה צורכים בני האדם. התוצאה הייתה מידית - עליה של 75% בהורמון הלחץ. בנוסף- גילו החוקרים שלא רק רמת הורמוני הלחץ עלתה, אלא שהתגובה ההורמונלית של העכברים למצבי לחץ הוכפלה בעקבות הגדלת כמות הנתרן בגופם, ואף הגנים האחראיים במוח על וויסות חלבוני הלחץ עלו בהתאמה.

למרות זאת - החוקרים הדגישו כי חשוב להיות זהירים עם התוצאות, אך למרות שקיימים פערים מסוימים בין מכרסמים לבני האדם- צריכת מלח מופרזת הוכחה כמסוכנת ומקצרת חיים, וחשוב שנהיה זהירים עם כמות המלח שאנחנו צורכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר