50 אחוז תמותה

הפטריה המסוכנת שמדאיגה את בתי החולים בישראל

במערכת הבריאות בישראל מודאגים מהתפשטות פטריית ה"קנדידה אוריס", אחת מהפטריות המסוכנות בעולם שמתפשטת בבתי החולים בישראל (חדשות בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במערכת הבריאות בישראל מודאגים מהתפשטות פטריית ה"קנדידה אוריס", אחת מהפטריות המסוכנות בעולם. הפטריה עמידה בפני תרופות רבות נוגדות פטריות, ויכולה להתפשט בין חולים בבתי חולים ולגרום להתפרצויות וזיהומים בזרם הדם, הלב או המוח שמביאים פעמים רבות גם למוות בשיעורים של יותר מ-50% מהחולים הקשים.

על פי הדיווח בחדשות כאן, אחד מבתי החולים שמתמודדים בחודשים האחרונים עם ההתפשטות הוא בית החולים "לניאדו" בנתניה, שאף נאלץ כחלק מהמתמודדות עם הפטריה לסגור לפרקי זמן את מחלקת הטיפול נמרץ שלו בפני חולים חדשים.

בבית החולים נאלצו להשקיע מיליוני שקלים בחיטוי וסטרליזציה של המכשור הרפואי והמתחם כולו, בניסיון למגר את הפטריה שפוגעת בעיקר בחולים עם מערכת חיסונית חלשה.

על פי הפרסום, שיעור התחלואה בפטרייה בבית החולים ירד, אך עדיין לא לגמרי. ישנם מקרים נוספים גם בבתי חולים אחרים ברחבי הארץ.

מבית החולים "לניאדו" נמסר בתגובה ל'כאן': "מיד עם זיהוי הפטרייה התחלנו בביצוע הליך מורכב מאוד למיגורה. כיום אנו עומדים בפני מציאות שונה לחלוטין וטובה לאין ערוך. תגברנו כוח אדם בכל היחידות הרלוונטיות, השקענו משאבים רבים בניקיון וסטריליזציה וביצענו בדיקות נוספות כדי לאתר את הפטרייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר