ארגון המתנדבים הלאומי

שר הבריאות ביקר בשטח כינוס של איחוד הצלה בדרום

שר הבריאות אוריאל בוסו: ״כשר הבריאות של מדינת ישראל, אדאג שאיחוד הצלה יהיה חלק בלתי נפרד ממערך החירום וההצלה במדינת ישראל ויהיה ברשותו את כל המידע הנדרש בשביל להציל חיי אדם, זוהי חובתי".

שר הבריאות אוריאל בוסו ויו"ר ועדת הבריאות בכנסת חה"כ יונתן משריקי, בביקור בשטח כינוס הכוחות של ארגון המתנדבים הלאומי - איחוד הצלה בדרום הארץ (צילום: איחוד הצלה)

עם פרוץ המלחמה, הקים איחוד הצלה שטח כינוס גדול בדרום הארץ, בו מרוכזים עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, מאות מתנדבים אשר נותנים מענה תחת אש 24/7 לתושבי הדרום ועוטף עזה, חפ״ק, מרכז לוגיסטי ועוד.

שר הבריאות ויו״ר ועדת הבריאות של הכנסת ביקרו אמש בשטח הכינוס יחד עם נשיא ומייסד איחוד הצלה אלי ביר, מנכ"ל הארגון אלי פולק, סמנכ"ל המבצעים דובי מייזל, סמנכ״ל מתנדבים ותפעול לייזר היימן וסמנכ״ל תכנון ואסטרטגיה משה לוי, שסקרו בפניהם את כלל הפעילות מצילת החיים אותה מבצעים מתנדבי הארגון מתחילת המלחמה ועד לרגעים אלו.

השניים שוחחו עם המתנדבים שהצילו חיים תחת אש בזירות המדממות בדרום החל משעות הבוקר המוקדמות של יום שבת, סיירו בחפ״ק המבצעי ובמתחם אריזת הציוד הרפואי וההומניטרי שהקים הארגון בשטח הכינוס, ממנו יוצאות מידי יום ערכות למשפחות וחיילים בעוטף.

בתום הביקור אמר שר הבריאות למתנדבים: ״הגעתי לכאן היום לא רק כשר הבריאות של מדינת ישראל, אלא גם כשליחו של יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי, שהארגון היקר הזה קרוב לליבו והוא ביקש ממני לברך בשמו אתכם, המתנדבים המסורים ואת הארגון הנפלא הזה. מדינת ישראל נמצאת באחת מהתקופות הקשות שידעה מאז הקמתה, ודווקא בתקופה כזאת מתגלות הפנים היפות של עם ישראל, של ארגונים רבים ובראשם איחוד הצלה. אני רוצה לומר לכם תודה לא רק בשמי, אלא כמי שמייצג את הממשלה ואת כל מדינת ישראל, כולם מוקירים וחבים לכם תודה גדולה".

כשר הבריאות של מדינת ישראל, אני אומר בצורה הכי ברורה, אני אדאג שאיחוד הצלה יהיה חלק בלתי נפרד ממערך החירום וההצלה במדינת ישראל ואדאג שתקבלו את כל המידע הנדרש בשביל להציל חיי אדם. אני יודע ומכיר מקרוב כמה חשוב שאיש רפואה יקבל את המידע על אדם שזקוק לסיוע במהירות האפשרית ולא אחרי שמונה או עשר דקות, זוהי חובתי כמי שעומד בראש מערכת הבריאות של מדינת ישראל. אתם תראו בי שותף, חבר ומתנדב, ואתם הגאווה של כל המדינה כולה.״

יו"ר וועדת הבריאות בכנסת ח"כ יוני משריקי אמר: "פגשתי את המתנדבים היקרים של איחוד הצלה ושמעתי סיפורים מעוררי השתאות על גבורתם של המתנדבים. מתנדבים שפעלו תחת אש, במקרים של סכנת חיים, במטרה אחת ויחידה להציל חיים של אחרים. המלחמה הנוכחית ביטלה את ההבדל בין העורף לחזית. במלחמה הזו, העורף הפך להיות חזית. המתנדבים הם אלו שעמדו בקו החזית וגם עכשיו ממשיכים להיות בקו החזית באירועים של ירי רקטות".

כולי מלא ההערכה לרוח ההתנדבות שפועמת במתנדבים, שחלקם חוו מראות קשים וסיכנו את עצמם, ועדיין נחושים להתייצב ולהתנדב למשימה החשובה של הצלת חיים. אנחנו כחברה צריכים להוקיר את הפעילות שלכם, ולחרוט אותה לנצח בהיכל התהילה של אלו שעמדו בחזית המערכה הקשה ביותר שחוותה מדינת ישראל מיום הקמתה".

אלי ביר, נשיא ומייסד איחוד הצלה: ״אני מתרגש מאוד מדבריו של כבוד השר, ומזה הרבה זמן סוף סוף יש לי אמון במערכת. ארגון איחוד הצלה עומד תמיד לימין משרד הבריאות ומדינת ישראל ויהיה זמין לכל משימה שיידרש לעשות למען אזרחיה, כפי שעשינו מאז הקמתינו ובפרט בימים קשים אלו. אני שמח שראיתם מקרוב את הפעילות האדירה של המתנדבים המסורים והבנתם את חשיבותם בשגרה ובחירום כאחד".

מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק: ״בתקופה קשה זו, מתנדבי איחוד הצלה הוכיחו את נחיצותם, כשהצילו מאות אזרחים וחילים תחת אש יוקדת. אני מודה לידידיי שר הבריאות ויו״ר ועדת הבריאות שטרחו ובאו לראות מקרוב את המסירות הבלתי נתפסת של המתנדבים היקרים. כולי תקווה, כי בימים טובים יותר, לא תשכח נחיצותם ופעילותם המסורה ויתייחסו אליהם כשווים בין שווים".

שר הבריאות בביקור בשטח כינוס של איחוד הצלה בדרום (איחוד הצלה)
שר הבריאות בביקור בשטח כינוס של איחוד הצלה בדרום (איחוד הצלה)
שר הבריאות בביקור בשטח כינוס של איחוד הצלה בדרום (איחוד הצלה)
שר הבריאות בביקור בשטח כינוס של איחוד הצלה בדרום (איחוד הצלה)
שר הבריאות בביקור בשטח כינוס של איחוד הצלה בדרום (איחוד הצלה)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר