עיגולים שחורים סביב העיניים, למה זה קורה?

אף אחד מאיתנו לא אוהב את העיגולים השחורים מתחת לעיניים. הם גורמים לנו להראות מדוכאים ועייפים, ואפילו אם אנחנו בשיא הפריחה, אנשים שנתקלים בנו חושבים שעבר עלינו יום קשה. אז למה זה קורה? ומה הפתרון? וגם, עצות סבתא האם הן מועילות (משפחה)

שושי מילר | כיכר השבת |
אלרגיה היא אחת הגורמים להופעת עיגולים שחורים (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

עיגולים שחורים במקום עיניים: אף אחד מאיתנו לא אוהב את העיגולים השחורים מתחת לעיניים. הם גורמים לנו להראות מדוכאים ועייפים, ואפילו אם אנחנו בשיא הפריחה, אנשים שנתקלים בנו חושבים שעבר עלינו יום קשה.

מסתבר שקבלתם כמה עצות סבתא, לשים שקיות תה מתחת לעיניים, למרוח משחה נגד טחורים ועוד הצעות שנזקן רב על התועלת. אך לפחות אחת ההמלצות נכונה - עייפות. מחסור בשנה הוא בהחלט סיבה שכיחה אך לא עיקרית, בקרב נשאי העיגולים השחורים. אך מי שבדרך כלל אין לו גוון שחור מתחת לעין, ההעייפות תגרום לורידים שתחת העין להתבלט אך לא לאורך זמן.

למה זה קורה?

העור מתחת לעיניים דק יחסית ואינו עשיר בבלוטות שומן כמו העור בשאר הגוף. ככל שאנחנו מתבגרים, העור הופך דק ויבש יותר. כתוצאה מכך, הורידים מתחת לעיניים נראים בולטים יותר מבעד לעור, מה שנותן את הגוון השחור מתחת לעיניים.

גם הצטננות, סינוסיטיס והריון עשויים לגרום לעור הלראות חיוור ולורידים להתבלט.

בדרך כלל, הסובלים מהתופעה באופן קבוע מאופיינים בכמה מהגורמים לבעיה. למשל, מבנה עיניים שקועות (דבר שנובע ממבנה העצם), יחד עם אלרגיה. או מבנה עיניים שקוע בצירוף גוון עור בהיר.

עיגולים שחורים, יכולים להווצר גם משיזוף יותר. ישנם בעלי עור הנוטה לפגמנטציה. תופעת הפגמנטציה נגרמת כאשר נוצר אצלנו פיגמנט שיזוף 'מלנין' היוצר כתמים שחורים בעור. כאשר תהליך זה קורה מתחת לעין העור שם מושחר. לכן מומלץ לבעלי נטיה לפגמנטצית יתר, להמנע מחשיפת יתר לשמש ללא הגנה.

מה אפשר לעשות?

ישנם מומחים הסוברים כי תזונה לקויה, תורמת להופעת העיגולים השחורים. תזונה לקויה המביאה למחסור בויטמינים והמינרלים, או מיעט בשתיה כל אלו מזיקים גם לעור. אם אתם ממעטים בשתיה או אינכם מקפידים על תזונה עשירה בויטמינים ומינרלים, כדאי שתתחילו, יכול להיות שזה מה שיפתור אתכם מהעיגולים הטורדניים.

גם שינה - כמו שכבר אמרנו - תעשה לעיניים שלכם טוב, שמירת העיניים בלילה נותת תוצאות ביום.

גם תזונה נכונה, תועיל לא רק לעיגולים השחורים, אלא לסך המכלולים של גופכם. הויטמינים הידועים בתור מועילים לעור הפנים הם A,K,C, ו- E עשויים לתרום לחיסון שכבת העור מתחת לעיניים.

השמש לא עושה לכם טוב. חשיפה מרובה לשמש באיזור העדין תחת העיניים מאיצה את יצור המלנין. קרם שיזוף מתח ומשקפי שמש איכותיים יקטינו משמעותית את ההשחרה תחת העין.

תכשירים קוסמטים: אנחנו לא נמליץ לכם כאן על תכשיר זה או אחר, מפני שיעילותם של תכשירים אלו לא הוכחה מדעית. עשו כטוב בעינייכם. כדאי לדעת שיש טיפולים מיוחדים שעוזרים בודאות, אך הם כוללים מילוי בוטוקס ושימוש בתכשירים הדומים לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר