רכיבים מסוכנים במטרנה וסימליאק?

ב"גרינפיס" מאשימים את החברות מטרנה וסימילאק כי הן מטעות צרכנים, מאחר ותחליפי החלב מכילים רכיבים מהונדסים גנטית (GMO)העלולים לסכן תינוקות • החברות: "אמירות פופוליסטיות" (בריאות)

(צילום: יח"צ, עיבוד כיכר השבת)

ארגון גרינפיס מזהיר כי מוצרי מטרנה וסימילאק מכילים רכיבים מהונדסים גנטית (GMO) ותינוקות שעיקר המזון שלהם מתבסס על תחליפי חלב-אם, נמצאים בקבוצת סיכון גבוה להרעלות ואלרגיות כתוצאה משינויים בהרכב המזון.

מממצאי גרינפיס עולה כי מטרנה וסימילאק אינן מציינות על גבי המוצרים כי הם מכילים רכיבים מהונדסים גנטית וחברת מטרנה אף כותבת מפורשות כי מוצריה נקיים מרכיבים אלו.

על פי התקן האירופאי, ניתן לטעון על מוצרים המכילים פחות מ-0.9% רכיבים מהונדסים גנטית, כי אין בהם GMO כלל.
ואכן, בתחליפי החלב של מטרנה וסימילאק נמצאו אחוזי GMO נמוכים מהתקן האירופאי.

עם זאת, דורשים בגרינפיס להסיר את המוצרים מהמדפים מאחר ולטענתם, מדובר בהטעיה חמורה של הציבור.

יעל איפרגן-גיני, מנהלת קמפיין 'חקלאות מקיימת' בגרינפיס אומרת כי "אנחנו לא מתנגדים לתחליפי חלב אם וחושבים שכל אחד רשאי לבחור את המזון המתאים לו או לילדיו, אך אנחנו דורשים מהממשלה לחייב סימון של רכיבים מהונדסים גנטית ובכך לאפשר לאזרחי ישראל להחליט מה הם אוכלים מתוך ידיעה והחלטה מושכלת".

כלומר, הדיון בעניין זה נשען על טענות של זכות הציבור לדעת, ללא קשר לשאלה האם רכיבים אלו מסוכנים או לא.
מקדמי חוק "סימון המוצרים" טוענים כי זו חובה אלמנטרית מכיוון שהורים המקפידים שלא לצרוך מזון מהונדס גנטית בדרך כלל עושים זאת בקנאות מרובה.

למעשה, בישראל לא קיימת חקיקה מסודרת בנושא מזון מהונדס גנטית ולכן חברות התמ"ל (תרכובות מזון לתינוקות) מסתמכות על התקנות האירופאיות המחמירות.

מטרנה ואבוט, יצרנית סימילאק, מסרו בתגובה כי מוצריהן אינם מכילים כלל רכיבים מהונדסים גנטית ובכיר באחת מחברות התמ"ל אומר: "אלו רק אמירות פופוליסטיות ואין צורך לגרום לבהלת הורים מיותרת ולא נכונה".

אמנם ההשלכות לטווח הארוך של מזון מהונדס גנטית לבריאות האדם עדיין אינן ידועות, אך במשרד הבריאות מבהירים: "הזנים המהונדסים גנטית שאושרו לצריכה עמדו בשורה ארוכה של מבחני בטיחות, ולכן חשוב להדגיש כי חובת הסימון נובעת מזכות הציבור לדעת ואינה מטעמי בטיחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר