פה בריא, כך תעשו את זה נכון

אלו שפחות מקפידים על בריאות השן, עלולים להתקל במבוכה לכשיתבקשו לחייך, לכן, קיבצנו לכם מספר טיפים לשמירה על שיניים צחות כשלג, ולא פחות חשוב מכך - בריאות (משפחה, בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

היהדות מייחסת חשיבות לחיוך, "ולבן שיניים מחלב" נכתב במקרא, כשהמשמעות ברורה; עדיף לשמח את חברך ולהעלות חיוך על פניו, מאשר להשקותו חלב. אבל כיום, אלו שפחות מקפידים על בריאות השן, עלולים להתקל במבוכה לכשיתבקשו לחייך, לכן, קיבצנו לכם מספר טיפים לשמירה על שיניים צחות כשלג, ולא פחות חשוב מכך - בריאות.

כאשר בוחרים מה לאכול, יש לעשות זאת בחכמה. מוצרי מאכל המכילים בתוכם צבעי מאכל טבעיים, כמו גם יין קפה או עישון, מוסיפים גוון מכוער לשיניים. למרות זאת, אף אחד לא יבקש מכם להימנע מהם לחלוטין. מה כן אפשר לעשות? להקפיד על ביקור סדיר פעם בכמה חודשים אצל השיננית. בליטוש קצר יוסרו הכתמים שנוספו לשיניים, והמראה הבוהק יחזור אליהם.

במצבים חמורים יותר, כאשר הכתמים חדרו לשכבות עמוקות בשן, ממליצים לעתים רופאי שיניים לבצע הלבנת שיניים. ההליך מתבצע בעזרת תבניות המורכבות על השיניים במשך תקופה, ומסירות את הצבעים הלא רצויים מהשן.

כשאתם אחר ארוחת צהריים, למשל, לא תמיד מברשת השיניים לצידכם ולא תמיד ניתן לצחצח את השניים. מסטיק ללא סוכר או סוכריות בטעם מנטה עשויות לסייע בניקיון הפה.

דבר נוסף שעשוי לגרום לאי נעימות וקשור בחלל הפה שלנו, הוא ריח רע. כזה הנובע משאריות אוכל וחיידקים, הזנחה ואי צחצוח שיניים או דלקות חניכיים. איך מונעים? פשוט צחצחו שיניים, צחצוח סדיר ונכון עשוי למנוע את הישארותם של שאריות אוכל בחלל הפה, ועשוי למנוע ריחות רעים. במידה ואתם מצחצחים שיניים באופן קבוע אולם עדיים חשים שלא בנוח, ניתן "להבריש" את הלשון בעזרת מנקה המיועד לכך. ההברשה מקלפת שכבות של חיידקים ושומרת על הלשון בריאה.

בנוסף, ניתן לעשות שימוש בתמיסות מיוחדות שנועדו למנוע ריחות רעים בחלל הפה. יודגש: חשוב להתייעץ עם שיננית או רופאת שיניים בבחירת התמיסה הנכונה לטיפול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר