מעכשיו: סימון לתרופות ללא מרשם

לאחר תקופת התארגנות ארוכה, מעתה יופיעו על כל אריזת תרופות הנמכרת ללא מרשם לוגו ייחודי שאמור לסייע ללקוחות להבחין בין תרופה ללא מרשם לתוסף תזונה או ויטמינים (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
תרופות, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

לאחר תום תקופת ההתארגנות, מהשבוע, יופיעו על כל אריזה של תרופה הניתנת ללא מרשם רופא סימון מיוחד, שיעזור לצרכנים או לזקוקים לתרופה להבחין כי מדובר בתרופה ולא בתוסף תזונה.

מאחורי ההחלטה להדפיס לוגו מיוחד לתרופות ללא מרשם עומד ארגון המאגד תחתיו את כלל החברות המשווקות תרופות כאלה. בשנת 2012 התקבלה ההחלטה על המהלך, וכעת הסתיימה תקופת ההתארגנות שאפשרה לחברות להחליף את האריזות.

"תרופה ללא מרשם לשיווק כללי" נכתב על הלוגו שיופיע מעתה מעל גבי כל אריזה בה תרופה המשווקת ללא מרשם. הלוגו כך מקווים בחברות, יסייע ללקוח להבין מה הוא רוכש, וכן יסייע לו לזהות שמדובר בתרופה ולא בתוסף תזונה או וויטמין מסוג זה או אחר.

אבי אובל, יו"ר תל"מ, אמר כי: "תרופות ללא מרשם עוברות תהליך פיקוח ורישום קפדניים, הכוללים בחינת כל הנתונים והמחקרים המדעיים ונבחנת יעילותן ובטיחותן. גם לאחר האישור לשיווק מתקיים מערך בקרה מחמיר הכולל פיקוח על אופן השיווק ומסרי הפרסום וכן על מחירי התרופות"

"סימון תרופות ללא מרשם בלוגו מיוחד יסייע לצרכן הישראלי ויקל עליו להעריך מה לצרוך על בסיס עובדות מדעיות. הלוגו המודפס הוא כלי פשוט שיסייע להבחנה בין תרופות לבין מוצרים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר