מחקר: לנשואים סיכוי נמוך יותר למחלות לב וכלי דם

מחקר שפורסם במהלך כנס הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה טוען כי לאנשים נשואים ישנו סיכון נמוך יותר לחלות במחלות כלי דם ולב בהשוואה לבני אדם גרושים, אלמנים או רווקים (מחקרים)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

מחקר משמעותי שפורסם בכנס של הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה שנערך לאחרונה העלה כי לאנשים נשואים ישנו סיכון נמוך יותר לסבול ממחלות הקשורות לכלי הדם והלב, זאת בהשוואה לבני אדם גרושים, אלמנים או רווקים.

במסגרת המחקר שיעלה חיוך על פניהם של הקוראים הנשואים, השתתפו לא פחות מ-3.5 מיליון אמריקנים מגילאי 21 ועד 102, הנבדקים עברו בדיקות מקיפות באזורים שונים בגוף כשהדגש ניתן על מחלות לב וכלי דם.

החוקרים העלו לאחר בדיקה מקיפה ושקלול של הנתונים שהתקבלו כי למצבם המשפחתי של המשתתפים במחקר היה קשר עקיף למחלות בכלי הדם. ובמספרים: לאנשים נשואים היה סיכון נמוך יותר ב-5% לחלות במחלות הפוגעות בכלי הדם, וסיכון נמוך ב-19 אחוזים מחלות במחלת עורקים. גם בנוגע למחלות לב נמצא סיכון נמוך יותר אצל אנשים נשואים.

המחקר המעניין העלה עוד כי הקשר בין המצב המשפחתי והסיכון הנמוך לחלות במחלות כלי דם היה בולט יותר דווקר בגילאים צעירים יותר (עד 50, בערך), שם נמצא סיכון נמוך של עד 12% למחלת כלי דם מכל סוג שהוא, כאשר בגילאים מבוגרים יותר הסיכון הלך וגבר, אך עדיין היה פחות מאנשים שאינם נשואים.

יצויין עם זאת, כי המחקר לא הוכיח באופן ישיר קשר בין נישואין ובריאות, אלא רק מצא כי בממוצע, בקרב נשואים, הסיכון לחלות במחלות המדוברות היה נמוך יותר מאצל אנשים לא נשואים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר