מחקר: משקאות דיאט עלולים לגרום בעיות בלב אצל נשים בגיל המעבר

מחקר חדש שפורסם לאחרונה מגלה כי משקאות דיאט עלולים להיות גורם לשבץ מוחי ובעיות בלב אצל נשים בגיל המעבר. לפי המחקר, נשים ששתו משקאות דיאט נמצאו בסיכון גבוה למוות מאירוע לבבי.

שושי מילר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

האם משקאות דיאט עשויים להעלות את רמת הסיכון לאירועי לב אצל נשים בגיל המעבר? כך טוען מחקר חדש שפורסם לאחרונה, ומאחוריו עומדים חוקרים מאוניברסיטת איווה.

במהלך המחקר, נבדקו נשים בגיל המעבר שצרכו פעמיים ביום לפחות משקאות דיאט, כאשר החוקרים גילו כי הסיכון של הנשים הנבדקות לסבול מבעיות בלב עלה ב-30 אחוזים. במקביל, הסיכון למוות בעקבות אירוע לבבי עלה ל-50 אחוזים אצל נשים בגיל המעבר שצרכו משקאות דיאט.

במחקר השתתפו קרוב ל-60 אלף נשים בגיל המעבר, כשגילן הממוצע עמד על כ-62 שנה, הן התבקשו להשיב לשאלות בנוגע להרגלי השתייה של משקאות דיאט במשך מספר חודשים קודם השתתפותן במחקר.

עוד עלה מהמחקר כי מעל 8 אחוזים מהשנים שהשתתפו במחקר וצרכו לפחות 2 משקאות דיאט ביום – חלו, כמו כן, מעל 6 אחוז מהנשים שצרכו בין חמישה לשבעה משקאות דיאט בשבוע שחלו גם הן.

ד"ר אנקור וויאס מאוניברסיטת איווה אמר כי ממצאי המחקר תואמים לממצאים שעלו ממחקרים קודמים שנערכו ובדקו את הקשר בין משקאות מסוג דיאט לסינדרום המטבולי. ב-ynet בריאות צוטט ד"ר וויאס כאומר כי "הסינדרום קשור בכמה גורמי סיכון למחלות לב הכוללים לחץ דם גבוה, כולסטרול גבוה ועודף משקל משמעותי".

החוקרים שעומדים מאחורי המחקר החדש מסבירים עם זאת כי לא הוכח שישנו קשר ישיר בין משקאות דיאט ומחלות לב - להן ניתן למנות גורמים אחרים ורבים, דוגמת עישון ומשקל עודף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר