מחקרים מוכיחים: הרכב שמנים ללא שמן דקל בתרכובת מזון לתינוקות, מסייע לעיכול קל וסדיר

לאחרונה עלתה על סדר היום שאלת הרכב השמנים האידיאלי בתרכובות מזון לתינוקות. מחקר מקיף שנערך בכ- 7,000 תינוקות מ-17 מדינות, עושה סדר: מתברר כי הרכב שמנים שאינו כולל שמן דקל, מסייע לעיכול קל וסדיר יותר. סימילאק למהדרין הוא מותג המהדרין היחיד ללא שמן דקל, בכל השלבים. אז איך באמת באים ילדים רגועים לעולם? דברים שכל אמא אוהבת חייבת לדעת (בריאות)

יעל רייכמן | מקודם |

נכון, לא הכל תלוי בנו. אופיו של התינוק, למשל, כישרונותיו ונטיותיו, מוכתבים גם מנסיבות גנטיות מולדות. כמה טוב, אם כך, שיש בכל זאת דברים שכן תלויים בנו ובבחירות שאנו עושים. למשל, בתזונת התינוק. חברות מובילות לתרכובות מזון לתינוקות, מודעות לעובדה שהאימהות של היום קוראות בקפידה את האותיות הקטנות, מתעדכנות במחקרים האחרונים בתחום ורוכשות רק את המזון האיכותי ביותר לתינוקות
שלהן.

אז מה חשוב שאימהות יידעו? לפני הכל את העובדה הבאה: יש חשיבות עצומה להרכב השמנים בתרכובת המזון שצורך התינוק - על מערכת העיכול, ועל רמת הספיגה של ויטמינים ומינרלים החיוניים להתפתחותו.

המחקר האחרון שעולה עכשיו לסדר היום חקר את משמעות הימצאותו של שמן הדקל בתרכובות מזון לתינוקות והממצאים חד משמעיים: ממחקר קליני מקיף שנערך ב-17 מדינות וכלל כ-7000 תינוקות עלה שהרכב השמנים בתרכובת מזון לתינוקות ללא שמן דקל מסייע למרקם צואה רך יותר ולתדירות יציאות גבוהה יותר בהשוואה לתרכובות מזון עם שמן דקל. סימילאק למהדרין הוא מותג המהדרין היחיד בישראל ללא שמן דקל, בכל השלבים.

אז מה זה בכלל שמן דקל?

שמן דקל הוא שומן רווי ממקור צמחי שנמצא בשימוש במגוון רחב של מוצרי מזון מעובדים ומהווה גם מקור לחומצה פלמיטית. החומצה הפלמיטית (שגוף האדם יודע לייצר בעצמו ולכן אין חובה שמזון התינוק יכיל אותה) נמצאת בחלב אם, אבל הבעיה היא שמבנה החומצה הפלמיטית המצויה בחלב אם, שונה מאוד מזו המופקת ממקור צמחי.

מחקרים גילו כי שימוש בשמן דקל כמקור לחומצה פלמיטית אינו מניב תוצאות דומות לאלו של חלב אם והראו דווקא הפחתה בספיגת שומן והסידן בגוף התינוק.

המשמעות, גם בלי להיות מדענית בכירה, פשוטה: שמן דקל המצוי בתרכובות מזון לתינוק, גורם בתהליך העיכול להיווצרות שאריות של חומצה פלמיטית חופשית. שאריות אלו נקשרות לסידן ועשויות ליצור מלחים העלולים לגרום למרקם צואה קשה, כאבי בטן, עצירות ופליטות.

מה עושים? החדשות הטובות הן שאמהות יכולות להקל כעת על תינוקן אם יבדקו שאין שמן דקל בתרכובת המזון שהן בוחרות לתינוק שלהן.

הרכב מנצח לעיכול קל

בסימילאק למהדרין המיוצר על ידי Abbott, חברת התרופות ומוצרי הבריאות מהמובילות בעולם, קיים שילוב ייחודי של רכיבים התורם לעיכול קל לתינוק: הסיבים התזונתיים שבו, מעודדים צמיחת חיידקים ידידותיים, התורמים למרקם צואה רך ומסייעים להתפתחות מערכת החיסון, נוקלאוטידים בכמות ובהרכב ייחודיים התורמים להתפתחות נוגדנים הנלחמים בגורמי מחלות והוכחו כמפחיתים מקרה שלשול, וכמובן היעדרו של שמן הדקל, אשר מסייע לתדירות יציאות סדירה יותר ולמרקם צואה רך יותר בהשוואה לתרכובות מזון לתינוקות עם שמן דקל. תינוקות רגועים וחזקים, עכשיו ברור כבר איך עושים זאת.

הקליקו לפרטים נוספים

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר