רופאים במשקפי מגן שלפו קליע חי מגופו של חייל

ניתוח חריג ומסוכן במיוחד: רופאי בית החולים שיבא נאלצו לנתח חייל שנפצע בעזה כשלעיניהם משקפי מגן, כיוון שבגופו של הפצוע היה קליע חי שהכיל חומר נפץ והיה עלול להתפוצץ בכל רגע (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
הקליע שהוצא מגופו של החייל (ynet)

רופאי בית החולים שיבא בתל השומר נאלצו לנתח חייל שנפצע במבצע "צוק איתן" כשלעיניהם משקפי מגן, מחשש שהקליע שחדר לגופו יתפוצץ בכל רגע.

עיתון "ידיעות אחרונות" מדווח כי סרן רן, קצין בחטיבת הנח"ל, נפגע לפני כשלושה שבועות במהלך הלחימה בעזה. הוא פונה במסוק לבית החולים שיבא, שם עבר מספר ניתוחים, אך הרופאים העדיפו שלא להוציא קליע שחדר לגופו, מכיוון שהוא היה נעוץ באזור רגיש הסמוך לעצבים שאסור לפגוע בהם והנזק שעלול להיגרם, יהיה גדול יותר מהשארת הקליע בגוף.

עם זאת, בצילומים האחרונים שנערכו לחייל, התברר כי הקליע חריג בגודלו ולאחר התייעצות עם גורמים צבאיים, עלה החשד כי זהו קליע של רובה צלפים רוסי בשם דרגונוב, אשר מכיל עופרת וראש נפץ. לפי הבדיקות שנערכו, היה נראה כי מעטפת הקליע נסדקה וכך המתכת הרעילה עשויה לחדור למחזור הדם של החייל ולפגוע בו. בנוסף, הקליע, שנותר חי בעת החדירה לגוף, עלול היה להתפוצץ בכל רגע.

אביו של סרן רן, שאול, סיפר כי "כל הזמן הייתה לנו הרגשה שזה לא נורא שהקליע יישאר בגוף, אבל פתאום ביום רביעי אמרו לנו שלמחרת הוא יוכנס לניתוח‭,"‬ האב הוסיף כי "אמרו לנו שחייבים להוציא את הקליע כמה שיותר מהר. לא הבנו מה הבהילות. רק בסוף הסבירו לנו מה הסיבה. מפחיד לדעת שיכול להיות שהוא היה פצצה מתקתקת, שהוא הכיל בתוכו קליע מסוכן".

בתחילה, שקלו אנשי המקצוע להלביש את הצוות הרפואי בציוד מגן כמו שכפ"צ וקסדה, מחשש לפיצוץ במהלך הניתוח, אך לבסוף הוחלט שהם מחשש לפיצוץ הקליע במהלך הניתוח, נשקלה אפשרות שהצוות הרפואי ילבש ציוד מגן כמו שכפ"צ וקסדה, אך בסופו של דבר הוחלט כי הם ירכיבו משקפי מגן בלבד.

הניתוח המורכב התבצע ביום חמישי האחרון, באמצעות מכשירים מכניים ולא חשמליים, כדי שלא יהוו זרז לפיצוץ. כמו כן, בעת הניתוח נכחו במקום אנשי צבא שלקחו את הקליע לבדיקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר