סרטון מזעזע: זה מה שעישון סיגריות עושה לריאות שלכם

מחקרים רבים לא הצליחו לעשות למעשנים את מה שעשה הסרטון הבא, שמציג את מה שקורה לריאותיו של המעשן בעקבות עשן הסיגריות (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

סרטון וידאו ששותף לאחרונה ברשת היוטיוב, מציג את השפעותיו הרעות של העישון על ריאותיו של המעשן, שהופכות שחורות בעקבות עשן הסיגריות החודר אל הגוף. פרסום הסרטון, שמחקרים רבים בעבר כבר טענו את מה שניתן לראות בו, גרם לתגובות קשות בקרב מעשנים, חלקם אף הודיעו שהחליטו להפסיק לעשן בעקבותיו.

את הסרטון הויראלי והמזעזע העלה לרשת דבון ארבלו, והוא מראה בין היתר את העובדה שריאותיו של אדם שאינו מעשן יכולות להתמלא בכמות גדולה יותר של אוויר לעומת ריאות של אדם הנוהג לעשן. בנוסף, נראה כיצד הופכות ריאותיו של המעשן לשחורות וחולות לעומת ריאותיו של הלא מעשן.

לפי מחקרים שנערכו, בטבק הסיגריות ישנם כימיקלים רבים המוגדרים כמסוכנים ועלולים לגרום למחלות ריאה רבות, בנוסף לחשש מסרטן שהסיגריות עלולות להביא איתן למעשן. למרות הקושי בהפסקת עישון, מסתבר כי היא שווה גם בגיל 40. מחקר שפורסם בדיילי מייל העלה כי המפסיקים לעשן בגיל 40 תורמים לתוחלת חייהם 10 שנים נוספות.

בניסיון להפחית את מספר המעשנים באירופה, אישר בשנה האחרונה האיחוד האירופי שורה של תקנות חדשות, שייכנסו לתוקפן בשנת 2016. בהן בין היתר נמצאת תקנה לפיה על חפיסות סיגריות יודפסו צילומי זוועה שירתיעו מעשנים לעשות שימוש במוצר.

מפסיקים לעשן? (Nati Shohat/Flash90)

באיחוד האירופי מקווים כי שורת התקנות החדשות יביאו להפחתה ניכרת בכמות האנשים המעשנים ביבשת - כשהערכות מדברות על כ-2 מיליון בני אדם שיפסיקו לעשן בעקבותיהן. לפי הנתונים, מידי שנה מתים באירופה קרוב ל-700 אלף איש כתוצאה מהעישון ונזקיו.

לפי שורת התקשנות החדשות שכאמור תיכנס לתוקף בשנת 2016, ייאסר לבצע פרסום של סיגריות אלקטרוניות, כמות הניקוטין בסיגריות האלקטרונית תזכה להגדרה מקסימלית, רוב השטח (65%) בחפיסת הסיגריות יכיל אזהרות מפני השימוש במוצר, כשלאזהרות יצורפו גם תמונות זוועתיות הקשורות לעישון ונזקיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר