הנכה המשותק שהתחיל ללכת אחרי השתלת רקמות מהאף

בשורה של ממש למיליוני נכים בעולם: אזרח פולני שהפך למשותק בשנת 2010 בעקבות דקירה שספג בעמוד השדרה שלו, חזר השבוע ללכת לאחר שחוקרים בריטיים הצליחו לגדל סיבי עצב שנלקחו מאפו ולהשתילם בעמוד השדרה. נס מהלך (בריאות, חדשות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(דרק פידיקה לפני ואחרי. מתוך bbc)

פגיעה בעמוד השדרה היא אחת הפגיעות המסוכנות והיא עלולה להוביל לעתים קרובות למוות, ברי המזל יוותרו "רק" עם נכות קשה עמה יאלצו להתמודד במשך כל חייהם - מכיוון שעד עתה פגיעה בעמוד השדרה נחשבה כבלתי ניתנת לריפוי.

אלא, שחוקרים בריטיים הצליחו לעשות את הבלתי יאומן ולהחזיר לדרק פידיקה את כושר ההליכה. דרק פידיקה נדקר בגבו לפני כארבעה שנים ואיבד את יכולת ההליכה בעקבות פגיעה בעמוד השדרה שלו. העצבים המובילים את פקודות המוח לרגלו נקטעו ללא יכולת שחזור.

החוקרים הבריטיים החליטו לפתוח בהליך ניסיוני שטרם נוסה בפועל מעולם. הם נטלו רקמות עצבים מאפו של הנכה, ולאחר שגידלו אותן שבועיים במעבדה ופיתחו מהן למעלה מ-50,000 סיבי עצבים, השתילו את הסיבים באזור הפגוע בעמוד השדרה של דרק.

כעת, ששה חודשים לאחר ההשתלה, החליטו רופאיו כי הגיעה השעה לבדוק את יכולת ההליכה של דרק. הרופאים גילו כי הניתוח הצליח מעל למשוער וכי הנכה שוב הולך על רגליו.

בבדיקות MRI שביצעו בבית החולים כבר לפני שלשה חודשים גילו הרופאים כי הניתוח וההליך המסובך אכן הצליח. הם ראו כי רגלו הפגועה החלה בגידול תאי עצב ורקמות שריר חדשות. כיום כאמור, הנכה כבר הולך על רגליו. רופאו עם זאת מספר כי הוא מתעייף בעקבות המאמץ שעושה בהליכה - בעקבות העובדה כי הוא לא עשה שימוש ברגליו בשנים האחרונות.

ההליך החדשני מהווה בשורה של ממש למיליוני נכים בעולם, מכיוון שמעתה נכים עם פגיעה פיזית בעמוד השדרה הינם בעלי סיכוי להחלמה, זאת למרות שההליך יקר ומסובך במיוחד ונכון לעתה נמצא אך ורק בשלבי הניסויים שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר