מומחים: סירופ נגד שיעול הניתן לילדים לא יעיל

רופאי ילדים באנגליה הודיעו כי סירופ נגד שיעול הניתן לילדים רבים בתקופת החורף אינו באמת יעיל לטיפול בשיעול. מחקר שנערך העלה: כוס מים עוזרת לילד חולה כמו מנת סירופ (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שירות הבריאות הלאומי באנגליה הודיע כי סירופ נגד שיעול אותו נהוג לתת לילדים במהלך תקופת החורף - אינו באמת יעיל וייתכן שאף גורם לבזבוז כספים מיותר להורים. לפי הרופאים, תרופות ביתיות עשויות להיות יותר יעילות להרגעת השיעול. בין היתר הומלץ על תרופות ביתיות המורכבות מלימון ודבש.

באתר שירות הבריאות הלאומי נכתב כי למרות שחלק מהמרכיבים של הסירופ יכולים להקל על סיפטומים שקשורים לשיעול אין דרך לטפל במהירות בשיעול שנגרם מזיהום ויראלי.

איגוד הקניינים הבריטי שמייצג את הצרכנים של חברות התרופות מסר בעקבות הצהרת שירות הבריאות כי תרופות המיועדות לשיעול לא נועדו לרפאות אלא להקל על החולה. עוד נטען כי התרופות כולן עוברות תהליך אישור קפדני והשפעתן נבדקת.

מספר מחקרים שנערכו בעשר השנים האחרונות גילו כי לא נמצא הבדל משמעותי אצל חולים עם שיעול חמור שהשתמשו בתרופות לשיעול - לבין חולים שלקחו תרופות דמה. מחקר אחר העלה כי תרומתו של סירופ נגד שיעול לילד שסובל משיעול - זהה לתרומת כוס מים. כך שייתכן והשפעת הסירופ היא פסיכולוגית בעיקר.

עם זאת, ייתכן ולאנשים מסויימים סירופ נגד שיעול כן יכול להרגיע את התסמינים הנלווים לשיעול. אולם שירות הלאומי המליצו בחלק מהמקרים לא להשתמש בסירופ אלא לפנות ישירות לרופא. למשל, במקרה של תינוק הסובל משיעול במשך תקופה ארוכה או מבוגר שסובל מהפרעות נשימה בעקבות שיעול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר