מחקר: פחות צריכת מלח, פחות כאבי ראש

מחקר חדש של אוניברסיטת לונדון מעלה כי צריכה מופחתת של מלח, מורידה באופן דרמטי את כאבי הראש ואת רמת לחץ הדם בגוף (בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם נמצאה דרך חדשה להפחית כאבי ראש? מחקר חדש של אוניברסיטת לונדון וארגון WASH שפורסם לאחרונה קובע כי הפחתה בצריכת המלח עשויה לגרום לכם לסבול פחות מכאבי ראש. בכך, מצטרף המלח לרשימה של מוצרים שלפי מחקרים שנערכו בשנים האחרונות עלולים לגרום לכם למיגרנה.

בין המוצרים הידועים בז'אנר אליהם מצטרף כעת המלח, ניתן למצוא את השוקולד, הבשר, היין האדום והגבינה הצהובה. מחקרים שנערכו בעבר מצאו כי ייתכן והטיראמין הקיים החלק מהמוצרים הנ"ל, הוא הגורם המשפיע על כאבי ראש.

כעת כאמור מעלה מחקר חדש כי הפחתה בצריכת המלח עשוייה לצמצם בכשליש את כאבי הראש שלכם. הכמות הנדרשת להפחתה, לפי המחקר, היא חצי כפית מכמות המלח היומית (כ-3 גרם בערך).

הדיאטה לא השפיעה, צריכת המלח כן

במסגרת המחקר החדש נבדקו מאות בני אדם שניזונו במשך כשבועיים מדיאטה במסגרתה צרכו 9 גרם של מלח בכל יום. - כמות הצריכה היומית הממוצעת של מלח בעולם המערבי.

(צילום: שאטרסטוק)

לאחר מכן, בשלב השני של המחקר, חולקו המשתתפים בו לשתי קבוצות, האחת עברה לדיאטה המבוססת על חלב, פירות וירקות - בעלת אחוזי שומן נמוכים. הקבוצה השנייה שהשתתפה במחקר עברה לדיאטה מערבית רגילה. שבוע לאחר מכן, הופחתה כמות המלח ל-6 גרם ביום, ובשבוע שאחריו ל-3 גרם בלבד.

משאלון שמילאו המתנדבים בסיום המחקר, עלה כי בניגוד לדיאטה שלא השפיעה על תופעות הלוואי של המשתתפים במחקר, הפחתת כמויות המלח הביאה לשינוי של 31 אחוזים בכאבי הראש של 2 הקבוצות.

מחקר אחר: צריכת מלח נמוכה - סיכון למוות

בעולם הרפואה בטוחים בשנים האחרונות כי קיים קשר בין צריכה עודפת של נתרן (מלח) למחלות, וכי צריכה גבוהה של נתרן גורמת ליתר לחץ דם. המלצות משרד הבריאות לצריכת נתרן למבוגר היא כ-1,500 מ"ג נתרן ליממה, כאשר גבול הצריכה המירבי הוא כ-2,000- 2,400 מ"ג ליממה.

עם זאת, מעניין לציין כי מחקר אחר שפורסם לפני מספר חודשים ב-"New England Journal of Medicine" העלה כי צריכת כמות נמוכה של מלח עלולה להעלות את הסיכון למות ממחלות לב - יותר מאשר מצריכה מוגברת של מלח. עורכי המחקר הדגישו עם זאת כי לא ניתן לקבוע ממנו מסקנה וודאית באשר לסיכונים בצריכה מופחתת של מלח, וזאת בשל כמות המשתתפים במחקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר