מחקר חדש: אזהרות נגד אכילת חמאה לא מוצדקות

מחקר חדש טוען כי האזהרות נגד צריכת חמאה וגבינה צהובה המכילות רמה גבוהה של של שומנים רוויים, מבוססות על נתונים שגויים ואינן מוצדקות. חדשות טובות, כבר אמרנו? (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
חדשות טובות מאוד לחובבי החמאה (צילום: shutterstock)

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בכתב העת הנחשב Open Heart של הבריטיש מדיקל ז'ורנל , טוען כי ההנחיות הרשמיות שפורסמו בבריטניה וארה"ב נגד שומנים רוויים הנמצאים במוצרי חלב כמו חמאה וגבינה צהובה, אינן מוצדקות כיוון שהן מבוססות על נתונים שגויים.

לפי ההנחיות שאימצו משרדי הבריאות בבריטניה וארה"ב בתחילת שנות -80, שומנים רוויים עשויים לחסום את כלי הדם, לגרום להתקף לב ושבץ מוחי, ולעודד התפתחות של טרשת עורקים.

רמות גבוהות של שומנים רווים נמצאים בבשר אדום, עוגות ועוגיות וכן, מוצרי חלב ובראשם, חמאה, גבינה צהובה ושמנת. איגוד התזונה הבריטי ממליץ לגברים על צריכה של לא יותר מ-30 גרם שומן רווי ביום, ולנשים עד 20 גרם.

לדברי עורכי המחקר מאוניברסיטת מערב סקוטלנד, מניתוח הראיות והנותנים שהובילו לפרסום ההנחיות עולה כי אלה רצופים בליקויים חמורים.

בין השאר, נשים כלל לא השתתפו במחקרים שנועדו לבחון את הקשר בין שומן רווי למחלת לב כלילית, והסיכונים הטמונים לכאורה בשומן הרווי, כלל לא הוכחו באופן חד משמעי. דו"ח המחקר אף חושף כי המחקר המקורי שאחראי להנחיות, בחן גברים בריאים בלבד.

עם זאת, מסקנות המחקר שנויות במחלוקת. מומחים בתחום התזונה אומרים כי לא כדאי להסתכן ולזלזל בשומנים רוויים. טום סנדרס, פרופסור לתזונה בקינג'ס קולג' בלונדון, אומר כי למרות המחקר החדש, אין צורך לערוך שינויים בהמלצות התזונתיות הקיימות, כיוון שישנם נתונים נוספים המוכיחים את הקשר בין שומן רווי למחלות, אותם הם לא לקחו בחשבון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר