הפריטים היומיומיים סביבנו פולטים קרינה מסוכנת

האם אנו עומדים מול מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו? מומחים בתחום האנרגיה מצאו שמברשות השיניים, שטיחי האמבטיה וידיות הסכו"ם פולטים קרינה מסוכנת מאוד (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
רק נראות תמימות. מברשות שיניים פולטות קרינה מסוכנת (צילום: shutterstock)

עם התקדמות העולם המודרני, הומצאו מגוון פריטים שנועדו להקל על חיינו ולשפר אותם. החל ממזלגות, סכינים וסירים, דרך מברשות שיניים ושטיחי רצפה בחדר המקלחת.

אך זאב אבירז, בעל מרכז הדרכה רב תחומי בתחום האנרגיה, ואיש ההייטק נאור נאור, העוסק בחקר תכונות האנרגיה, עומדים לנפץ לנו בועה טריוויאלית כל כך. בספר שכתבו "נוחות מול בריאות,, פורשים השניים את התאוריה שלהם, הטוענת כי למרות התפתחות האנושות במגוון תחומים, הגוף האנושי רק הולך ונחלש. לדבריהם, כל האמצעים נועדו להקל עלינו, פועלים נגדנו ואף הפכו לאויבים גדולים של בריאותינו.

ולא, הם לא מתכוונים לסכנות אקולוגיות, אלא לכלים וחפצים שאנו משתמשים בהם על בסיס יומיומי, בבית, בעבודה וברחוב, ואלה מאיימים להשפיע לרעה על גופנו, באמצעות קרינה מסוכנת הנפלטת מהם כתוצאה מהחומרים מהם הם עשויים, מידת החום שלהם ואף צורתם וצבעם.

אז במה מדובר? ידיות הפלסטיק של הסכו"ם, סיר טפלון עגול (שפולט פחות קרינה מסיר טפלון מרובע), מברשת השיניים, שטיח האמבטיה - וזו רק רשימה חלקית.

לדברי המחברים, הם לא מתכוונים לגרום לנו להיפטר מכל הפריטים האלה (כאילו שזה אפשרי), אך ברצונם לעורר מודעות לסכנות השקטות, ולסייע לנו לבחור נכון את חפצינו עם מעט יותר תשומת לב, מה שיעניק לנו בריאות משופרת וחיים מלאי אנרגיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר