הישג ישראלי: פורמולה שתגביה ילדים נמוכים

רופאים מבית החולים שניידר פיתחו פורמולה ייחודית המשפרת את הגובה של ילדים נמוכים באמצעות תרכובת של חלבונים, ויטמינים, פחמימות, שומנים ומינרלים. שיווק הפורמולה יחל בסוף החודש (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
פריצת דרך ישראלית: פורמולה שתגביה ילדים נמוכים (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

רופאים מבית החולים שניידר רשמו הישג ישראלי מרשים ופיתחו פורמולה ייחודית המשפרת את הגובה של ילדים נמוכים, ולא גורמת להשמנה.

הפורמולה, המבוססת על תרכובת של תרכובת של חלבונים, ויטמינים, פחמימות, שומנים ומינרלים, ניתנה ל-200 ילדים בריאים, נמוכים ורזים שגובהם עומד מתחת לאחוזון 10 בטבלת אחוזוני המשקל לילדים, ויחס משקל-גובה שלהם אינו תקין, במסגרת מחקר שנמשך ששה חודשים.

ממצאי המחקר הראו עלייה משמעותית של 25% בקצב הגדילה של הילדים שנטלו את הפורמולה, לעומת קבוצת ביקורת שקיבלה תרופת פלצבו (דמה). כלומר, הילדים גבהו ב-1-2 ס"מ יותר בשנה, מקצב הגדילה הרגיל שלהם.

פרופסור משה פיליפ, מנהל המחלקה לאנדוקרינולוגיה בשניידר אמר ל-ynet כי הילדים שנבדקו היו באחוזון 3 ומטה, שלא ענו לקריטריונים הנדרשים לטיפול בהורמון גדילה. "הפורמולה הביאה לעלייה משמעותית בגובה שלהם, וזה בהחלט הישג גדול שאנחנו גאים בו".

בשל הצלחת המחקר, החל מסוף החודש הנוכחי יחל בית החולים בשיווק הפורמולה ברחבי העולם. הפורמולה מתאימה לילדים לפני גיל ההתבגרות, בעלי קומה נמוכה, אך אינם סובלים מחוסר בהורמון גדילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר