מחקר: שומן טראנס פוגע בוויסות הרגשי וגורם דיכאון

יום מתיש עבר עליכם, הבוס לא חסך ביקורת ואם זה לא מספיק, אדם קרוב אכזב אתכם. אם הגעתם הביתה והתנחמתם במשהו מתוק - מסתבר שעשיתם טעות ענקית. מחקר מצא שמזונות מעובדים ומאפים גורמים לדיכאון (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
אם זה גורם לדיכאון, מה זה דיכאון? (צילום: shutterstock)

יום מתיש עבר עליכם, הבוס לא חסך ביקורת ואם זה לא מספיק, אדם קרוב אכזב אתכם. אם הגעתם הביתה והתנחמתם במשהו מתוק - מסתבר שעשיתם טעות ענקית.

מחקר אמריקאי חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת 'הפסיכולוגיה של הבריאות', מצא כי חומצות שומן טראנס - שנמצאות בדרך כלל במאפים ומזון מעובד - משפיעים באופן שלילי על וויסות הרגשות שלנו.

התוצאה: מעגל אינסופי של דיכאון ואוכל "מנחם" שבעצם גורם לדיכאון (צילום: shutterstock)

המחקר שעקב אחר 5,000 אנשים, גילה כי אנשים שצרכו יותר חומצות שומן (הנמצאות במזונות כמו מאפים מטוגנים, פופקורן, צ'יפס, עוגיות ומרגרינה באופן כללי) נטו לאבד שליטה על הרגשות שלהם, והיו מודעים להם פחות.

שומן טראנס מלאכותי נוצר כאשר השמן עובר תהליך הנקרא הידרוגנציה, ההופך אותו לשומן מוקשה. סוג זה של שומן משמש לרוב לטיגון וכמרכיב במזונות מעובדים, כדי להעניק להם חיי מדף ארוכים יותר.

רופאים מזהירים כי תזונה עשירה בשומנים מוקשים עלולה לגרום לרמות גבוהות של כולסטרול בדם, ומשם הדרך קצרה לבעיות בריאות כמו מחלות לב, התקפי לב ושבץ. כעת, מסתבר שהשומנים המוקשים פוגעים גם ברמה הנפשית, והופכים את הצורכים אותם לאגרסיביים יותר.

"אנחנו צריכים לקחת בחשבון שלתזונה לקויה יש השלכות גם על בריאות הנפש" אמרה מחברת המחקר, מייגן הולט, דיאטנית מאוניברסיטת סן דייגו, ל-Yahoo, "מניעה או צמצום של צריכת מזונות המכילים חומצות שומן טראנס, בהחלט יהוו התחלה טובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר