ביוזמת לאומית שירותי בריאות' ומוקד ה.ר.ב

רבני קהילות ורופאים מומחים התכנסו לדון בטכנולוגיה רפואית בהלכה בכנס ראשון מסוגו דנו במגוון הרחב של המציאות הטכנולוגית החדשה בעולם הרפואה והשמירה על גדרי הצניעות וההלכה (בריאות)

(צילום: יחסי ציבור)

ביזמת 'לאומית שירותי בריאות' ובשיתוף מוקד ה.ר.ב – מענה הלכתי רפואי בינלאומי, נערך במרכז הרפואי הגדול של 'לאומית שירותי בריאות' ברחוב עמוס בירושלים, כנס ייחודי שעסק בנושאי 'טכנולוגיה ורפואה בהלכה'. בכנס השתתפו ונשאו דברים ד"ר אמיר וינטראוב, רופא בכיר בלאומית בבית שמש ובמודיעין ומומחה למיילדות מביה"ח שערי צדק, ד"ר גיל פומפ, מנהל מיון יולדות מביה"ח מעייני הישועה וכן רבני המוקד ההלכתי יחד עם מרכז המענה ההלכתי, הרה"ג ר' יוסף ברוך הופנר שליט"א רב בית החולים מעייני הישועה.

את הכינוס פתח והנחה ר' אפרים רוזנשטיין מנהל השיווק למגזר החרדי של לאומית שהציג בפני הרבנים את ההתפתחות של לאומית בירושלים בכלל ובאזור גאולה בפרט, השירות הייחודי הכולל פריסת שירותים הן ברפואה הראשונית והן ברפואה המקצועית וכן מתן שירות אישי על ידי צוות קשרי הקהילה מאנ"ש. לאחר מכן הזמין את יו"ר מוקד ה.ר.ב - הרב ישראל טירנואר הי"ו שהציג בפני המשתתפים את הפעילות רחבת ההיקף של המוקד שעד כה נתן מענה לאלפי פניות הלכתיות המגיעות למוקד עשרים וארבע שעות ביממה.

במרכז הכנס, שמעו רבני הקהילות ומורי ההוראה שליט"א מפי המומחים, הרצאות נחוצות שכללו פתרונות לבעיות בסוגיות שונות הנוגעות לשילוב בין רפואה מתקדמת ושמירת ההלכה היהודית, בדגש על ההתפתחות הטכנולוגית שקיימת כיום בעולם הרפואה.

הרה"ג ר' יוסף הופנר שליט"א הציג בפני המשתתפים את השאלות הייחודיות שעולות כל העת על שולחנם של הרבנים הן מצד הרופאים והן מצד לקוחות בית החולים ואת הצורך החשוב שיהיה מענה מהיר לציבור. הרב הופנר הדגיש כי השאלות המגיעות למוקד ה.ר.ב. עולות על שולחנו של הגרמ"ש קליין שליט"א הבוחן את הדברים לעומק.

לאחר דברי הרבנים והרופאים, העלו המשתתפים שאלות שונות בנושאים הלכתיים ומקצועיים הנוגעים לטיפול הרפואי מתקדם תוך כדי שמירה על גדרי צניעות וההלכה.

בתום הכנס, ביקשו הרבנים להודות להנהלת 'לאומית שירותי בריאות' שארגנה את הכינוס הייחודי המהוה המשך לשיתוף הפעולה הפורה הקיים בין כל הצוותים הרפואיים המקצועיים בסניפי 'לאומית שירותי בריאות' לבין המגזר החרדי. הרבנים ציינו כי מלבד בירור הדברים הנפלאים שעלו בכנס ויועילו רבות בהכרעות הלכתיות, חשיבותו של כנס זה הוא בעצם קיומו כאשר קיימת הבנה שבכל ההתפתחות טכנולוגית ברפואה יש צורך ללבן ולהכריע מהו דבר ה' זוהי ההלכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר