סגן השר החרדי הביא למהפכה

פרופ´ היס מאבו-כביר דרש: מכשיר שימנע ניתוחי מתים

פרופ´ יהודה היס מאבו-כביר, "מנתח המתים", אירח את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. בביקור הודיע ליצמן על רכישה מיידית של 12 מכשירי MRI המשמשים להדמיית רקמות הגוף. המכשיר ימנע בדיקות פולשניות. בנוסף, משרד הבריאות יממן בדיקות DNA לכ-500 גופות שנקברו ללא זהות. תיעוד בלעדי (בריאות)

עוזי ברק | כיכר השבת |
(עוזי ברק, כיכר השבת)

אורח בלתי-שגרתי הופיע עם פמלייתו בשערי "המכון לרפואה משפטית" באבו-כביר: סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, אשר בתוקף תפקידו הממלכתי הרי שהוא האחראי על המכון המתנהל כיום על-ידי המרכז הרפואי "אסף הרופא".

את פני האורח שהגיע מלווה במנכ"ל המשרד ד"ר רוני גמזו והמשנה למנכ"ל ד"ר בועז לב ועוד בכירים ממשרדו ואנשי לשכתו, קיבלו מנכ"ל "אסף הרופא" ומנכ"ל המכון ד"ר בני דוידזון, הרופא המשפטי הראשי פרופ´ יהודה היס, מנהל היחידה לבדיקות קליניות ד"ר ריקרדו נחמן, נציג הרבנים הראשיים במכון הרב יעקב רוז´ה וכל מנהלי המחלקות ובכירי המכון. כמו-כן, השתתף מנכ"ל זק"א תל-אביב הרב צבי חסיד.

פרויקט הנעדרים

סגן השר ליצמן הודיע כי משרד הבריאות והמשרד לביטחון הפנים, יממנו בדיקות DNA לכחמש-מאות גופות אלמונים שנקברו מבלי שנודעה זהותם.

עלותו של המיזם שצפוי לצאת לדרך בשבועות הקרובים היא כארבעה מיליון שקלים והוא יבוצע באמצעות המכון לרפואה משפטית באבו כביר ומשטרת ישראל, תחת פיקוחו של רב המכון הפתולוגי וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב רוז׳ה.

על-פי נתוני המשטרה קיימים כיום במדינת ישראל שש מאות וארבעה נעדרים, שעל פי הערכות שונות, ייתכן שחלק גדול מהם הלכו לעולמם ונקברו תחת ההגדרה אלמוני לאחר שלא התבררה זהותם ומחוסר תקציב לא בוצעה להם בדיקת DNA לזיהוי וודאי.

בשיחה עם קול-חי אומר הרב רוז׳ה כי עם השלמת זיהויים של אותם אלמונים יוכלו בני משפחותיהם לשבת עליהם שבעה מדין שמועה רחוקה וללמוד לעילוי נשמתם, זאת מלבד לפיענוח הטכני של תיקי הנעדרים, דבר שיש לו ערך עליון מבחינת ההלכה היהודית.

מניעת ניתוחי מתים

במהלך הביקור הודיע ליצמן על רכישת שנים-עשר מכשירי MRI המשמשים להדמיית רקמות הגוף, בנוסף לעשרה שכבר פועלים בבתי-החולים בארץ.

ליצמן סיפר כי בפגישה שקיים עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה עלה הנושא שיכול למנוע בדיקות פולשניות ולמנוע חילוקי דעות קשים עם חוגים רחבים בציבוריות הישראלית והם התלהבו מהרעיון.

סגן השר הביע תקווה כי המכשירים החדשים יימסרו לבתי החולים בתוך מספר שבועות. אחד המכשירים יופעל בבית החולים אסף הרופא וישמש גם את המכון לרפואה משפטית באבו כביר, המסונף לבית-החולים.

רב המכון, הרב רוז´ה אמר כי הוא מברך על ההחלטה וציין כי באמצעות המכשיר ניתן יהיה לקבוע סיבת מוות ללמעלה משמונים אחוז מהמקרים בהן דרושה קביעה שכזו, ללא צורך בבדיקות פולשניות.

בדיקות אלה, שלאחר המוות, הביאו כידוע לסערות לא מעטות בנושאי דת ומדינה על רקע כבוד המת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר