בקרוב: טיפולי שיניים חינם עד גיל 18

החל מ-כב בטבת תשע"א, בני נוער עד גיל 18 המבוטחים ב"מאוחדת שיא" יזכו לטיפולים חינם. ליצמן הודיע: הרחבה לקבוצות גיל נוספות

ב. ניסני | כיכר השבת |
(פלאש 90)

החל מ-כב בטבת תשע"א (ה-1 לינואר 2011) בני נוער עד גיל 18 המבוטחים בביטוח "מאוחדת שיא" יהיו זכאים לקבל חינם טיפולי שיניים משמרים.

מנכ"ל מאוחדת שמואל מועלם: "תחילה, בסוף שנת 2008, הרחבנו את הזכאות לטיפולי שיניים משמרים חינם עד לגיל 12 ועתה, עם קבלת אישור משרד הבריאות, אנו מרחיבים את הזכאות עד לגיל 18. בגילאים אלה צורכים בני הנוער את המספר הרב ביותר של טיפולי שיניים המהווים הוצאה כספית ניכרת מאוד. החלטת סגן שר הבריאות לכלול בסל הבריאות הממלכתי טיפולי שיניים חינם, גם אם עד גיל 8, מהווה צעד חיובי מאוד".

ד"ר יצחק ליבנה מנהל מערך רפואת השיניים של מאוחדת מציין כי "מחלות דנטאליות הן בין המחלות השכיחות ביותר כאשר מחלת העששת היא אחת המחלות הזיהומיות הנפוצות ביותר בעולם הרפואה.

"ביקורים אצל רופאי השיניים בישראל (לרבות אורתודנט ורופא מומחה לחניכיים) מהווים כ-17% מכלל הביקורים שמבוצעים אצל רופאי שיניים בקהילה. מדובר בנתח פעילות נכבד מאד שרובו ככולו מבוצע במסגרת פרטית".

לפני כחצי שנה, בחודש יולי, השיק סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן את הרפורמה ברפואת השיניים לילדים במרפאת השיניים של מאוחדת בשכונת גילה, בירושלים. באותו מעמד ציין סגן השר כי הרפורמה המעניקה טיפולי שיניים חינם במסגרת "סל הבריאות" עד לגיל 8 אינה אלא צעד ראשון לקראת הכללת טיפולי שיניים חינם במסגרת ביטוח הבריאות.

עם כניסת הרפורמה לתוקף נערכה מאוחדת ליישומה ולמתן שרות כראוי. מאוחדת מפעילה ברחבי הארץ 91 מרפאות שיניים משוכללות, 41 מרפאות בניהול ישיר של הקופה וכ-50 מרפאות הסדר המשרתות את מבוטחי מאוחדת באמצעות כ- 420 רופאים וכ-700 סייעות ועובדי מינהלה.

ח"כ יעקב ליצמן, סגן שר הבריאות הודיע, כי בחודש יולי בשנה האזרחית הבאה וכן בשנתיים שלאחר מכן צפויה הרחבה של טיפולי השיניים המשמרים הכלולים כיום בסגל שירותי הבריאות הממלכתי גם לקבוצות גיל נוספות, כך שבאופן הדרגתי יכללו בסל עד סוף שנת 2013 טיפולי שיניים משמרים לילדים שטרם מלאו להם 14 שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר