בית חולים פסיכיאטרי, כשר למהדרין

בשבוע שעבר הונחה אבן פינה לבית חולים פסיכאטרי לרפואת הנפש, ראשון מסוגו בעולם, בבני ברק. דיווח נרחב וגלריית ענק מהאירוע

איטל קציר | כיכר השבת |

"ברב רחמי ה´ וברב חסדיו אנו נוכחים במאורע של שמחה גדולה של כבוד בתורה וכבוד שמיים וכבוד עירנו בני ברק ואנו ניגשים להנחת אבן פינה לבית חולים פסיכאטרי לרפואת הנפש. ידידי מורינו ד"ר רוטשילד אשריך! – כך אמר מרן פוסק הדור הגאון רבי שמואל הלוי וואזנר שליט"א יו"ר וועד ההלכה של המרכז הרפואי ´מעיני הישועה´ בטקס הנחת אבן הפינה לבית חולים לרפואת הנפש, ראשון מסוגו בעולם, בבני ברק.

בטקס המרשים שנערך במאהל מיוחד שהוקם על השטח המיועד לבניית בית החולים השתתפו מרנן ורבנן גדולי התורה היראה והחסידות בראשות מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן שליט"א מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א. מרן הגרמי"ל לפקוביץ. מרן הגאב"ד הגר"נ קרליץ שליט"א. הגר"י זילברשטיין שליט"א. כ"ק מרן האדמו"ר מטשרנוביל שליט"א. בן כ"ק מרן האדמו"ר מויז´ניץ הרה"צ הגר"י הגר שליט"א. כ"ק האדמו"ר מאלכסנדר שליט"א. הגרמ"ש קליין. הגר"י סילמן והגר"א דינר שליט"א. ראשי ישיבות והיושבים על מדין. רבנים. שר הפנים, אלי ישי. ראש העיר יעקב אשר וצמרת העירייה. חברי הדירקטוריון והסגל הבכיר של ביה"ח ´מעיני הישועה´ בראשות יו"ר הדירקטוריון, שלמה גרונפמן ומנכ"ל ביה"ח ד"ר יורם ליוור וסגל מרפאות החוץ ´חיב"ה. בכירי משרד הבריאות והמשטרה. אישי ציבור וראשי ארגוני הרפואה וההצלה; "עזר מציון"."הצלה". "עלה". "רפואה וחיים". "עזרה למרפא". "מרפא לנפש". "בית חם". "איחוד הצלה". ועוד.

מרן הגר"ש וואזנר שליט"א הוסיף: "זכיתי להיות נוכח בחנוכת הבית לבית החולים ´מעיני הישועה´ לפני 20 שנה וציטטתי את הגמ´ במגילה על בית גדול שמגדלים בו תורה ועל בית גדול שמגדלים בו תפילה. הוספתי בעוניי ש´מעיני הישועה´ הוא בית גדול שמגדלים בו חסד. חסד עם החיים ועם החולים, חולי הגוף שרוצים לחיות עפ"י תורה. עכשיו זכינו מחיל אל חיל ומצווה גוררת מצווה. המצוה של הקמת ´מעיני הישועה´...כמה שפכת דמים ד"ר רוטשילד...גוררת עוד מצוה גדולה ממנו. ´מעיני הישועה´ עם רב מעלותיו, בית גדול ועכשיו ניגשים להקמת בית של חסד גדול לרפואת הנפש והנשמה שמצוות העוסקים ברפואת הנפש גדולה מרפואת הגוף"

מרן הגר"ש וואזנר מתח ביקורת על בתי חולים שיש בהם העוסקים ברפואת הנפש שאינם עוסקים כיאות בעיני צניעות; "אשריך ד"ר רוטשילד. ואשריך הנדיב הדגול ר´ ווילי שטרן שזכיתם. זהו שטר ביטחון של אריכות ימים בזה ובבא. ויה"ר שתזכו בזה וכל העוסקים בזה במסגרת התורה וההלכה ובזכות זה נזכה לביאת רוח אפינו משיח ה´ במהרה" – אמר הגר"ש וואזנר שליט"א.

הנגיד ר´ זאב (ווילי) שטרן שבעזרת תרומתו החלה בניית בית החולים אמר בטקס כי הוא שמח על שנפלה בחלקו הזכות הגדולה לסייע לבניית בית גדול של חסד. "אני מודה להקב"ה ולשליחו הנאמן ד"ר רוטשילד על הזכות הזו ובעז"ה נוכל להביא מזור ורפואה לאנשים, נשים וטף, מכל רחבי ארץ ישראל, במקצועיות וכהלכה המסורה לנו מדר דור".

מייסד המרכז הרפואי ´מעיני הישועה´ ויוזם הקמת בית החולים, הרב ד"ר משה רוטשילד אמר כי הוא נרגש מאוד במעמד גדולי ומאורי הדור שליט"א. "זכיתי לבנות את הבית הראשון ואני נרגש לשמוע דברי חכמים מרן הרב וואזנר שליט"א שמה שאנו בונים עכשיו הוא מצווה גדולה יותר. היום ב"ה ישנם אמצעים לעזור לאותם הסובלים מחולי בנפש. הקמנו לפני 6 שנים מרפאות חוץ ולפני כשנה גם מרכז לטיפול יום. זכינו במסגרות אלה לסייע לאלפי חולים ובני משפחותיהם. והכל בדיסקרטיות מלאה. ישנם 4 דרכי גישה למרפאות ואנחנו עושים ונעשה הכל כדי להמשיך ברוח זו. ד"ר רוטשילד אמר כי מאז זכה לברכתו של מרן הגר"ח קנייבסקי - "מצווה גדולה לעזור לד"ר רוטשילד" - לתורמים, הוא זוכה למאור פנים בגיוס המשאבים הנדרשים לפרויקט שבו אני רואה את ייעודי והגשמת חלום נוסף בעזרהשי"ת".

בתום חתימת גדולי ישראל שליט"א ואישי הציבור על מגילת היסוד נתכבד ראש העיר, הרב יעקב אשר שפעל רבות להקמת בית רפואת הנפש לטמון את מגילת היסוד עליה יצקו כל המשתתפים את היסוד להקמת בית לרפואת הנפש לציבור שומרי התורה והמצוות בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר