אושרה תוכנית ליצמן במערכת הבריאות

שיהיה לבריאות: כך תשפיע המהפכה על כולנו ● מדריך

שרי הממשלה אישרו את תוכנית סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים ● ליצמן הציג את פרטי התוכנית ומטרתה המרכזית - הפחתת עומסי האשפוז, הרחבת שירותי הבריאות תוך מתן עדיפות לפריפריה: "החלטה היסטורית" ● ואיך זה ישפיע עליכם? (בריאות)

חנה בורט | כיכר השבת |
נתניהו עם ליצמן, הבוקר (פלאש 90)

ממשלת ישראל אישרה פה אחד את תוכנית משרד הבריאות אותה הציג סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית בהשקעה כוללת של כחצי מיליארד שקלים.

סגן השר הציג את פרטי התוכנית ומטרתה המרכזית הפחתת עומסי האשפוז בבתי החולים, הרחבת שירותי הבריאות לאזרחי ישראל תוך מתן עדיפות לבתי החולים בפריפריה.

ראש-הממשלה בנימין נתניהו שיבח את פעילותו של סגן שר הבריאות בגיבוש התוכנית ואת שר האוצר על העבודה המשותפת בחודשים האחרונים שהכינה והכשירה את ההחלטה שהממשלה מקבלת לטובת אזרחי ישראל ובריאותם.

"הגיע הזמן לטפל בבריאות ולחזק את מערכת הבריאות שלנו ואנו עושים זאת מתוך אחריות לאומית לאחר עשור", אמר נתניהו והודה גם לצוותים של שני המשרדים שעמלו במסירות כדי להגיע למעמד זה.

ליצמן אמר בישיבת הממשלה כי זו החלטה היסטורית בעלת השלכות מהותיות על מערכת הבריאות. לראשונה, לאחר 10 שנים, הוחלט על תוספת מיטות ותוספת תקינה לרופאים ולאחיות. זהו תקדים שהממשלה מאשרת תקנים לבתי החולים הממשלתיים ללא כל התנייה".

סגן שר הבריאות שיבח את נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ והצוותים המקצועיים במשרדי הבריאות והאוצר שסייעו בגיבוש ההחלטות שהתקבלו. בדבריו ציין כי שר האוצר הפגין בעמדתו עמדה חברתית ראויה לכל שבח. סגן שר הבריאות הביע הוקרה לכל שרי הממשלה שהביעו תמיכה בלתי מסויגת בתוכנית ואמר כי הממשלה נוקטת מדיניות חברתית שתשפר את מערכת הבריאות לטובת אזרחי ישראל.

חיזוק הרפואה הציבורית

הממשלה מכוונת אסטרטגיה של מיקוד מאמצים בחיזוק הרפואה הציבורית תוך הגדלת תשתיות, משאבי כח אדם, הכשרות כח אדם, טכנולוגיות ורגולציה. מעבר לצעדים מעשיים יש כאן הצהרת כוונות חשובה שהממשלה תידרש לפרוע עם תוספת משאבים עתידיים למערכת הבריאות הציבורית. החשיבות בהחלטת ממשלה בנושאים אלו היא יצירת מחוייבות ממשלתית.

מיטות - תוספת של כ- 1,000 מיטות לבתי החולים הציבוריים. זה כעשור לא היתה תוספת מיטות ומדובר בשינוי קו תוך הצהרה ומחוייבות של הממשלה להגדלת מערכת האשפוז הציבורי לעומת כוונות העבר לצמצם, לייעל ולהעביר למערכת הפרטית. בתוך זה מחליטה הממשלה על תוספת של 100 פתרונות אשפוזיים נוספים במערכת בריאות הנפש.

משאבי כ"א - תוספת של 160 תקני רופאים לשנתיים הקרובות לבתיה"ח הממשלתית, שמבטאת את ההסכמה של הממשלה שיש להגדיל את גודל סגל הרופאים בבתיה"ח הציבוריים, כדי להקטין את העומס ולשפר את תנאי הטיפול בבתיה"ח הציבוריים. זאת במקביל ובנוסף להחלטה האחרונה על תוספת של 190 תקני אחיות לבתיה"ח הציבורים.

העדפה מתקנת לפריפריה - הממשלה מצהירה ומתחייבת על כוונתה לבצע העדפה מתקנת של תוספת המשאבים לפריפריה תוך שהיא מודה במצב התשתיות הנחות והמחסור המיוחד בסגל רפואי באזורים אלו. הממשלה מנחה כי יש לרכז את תוספת המשאבים בהסדר הקיבוצי החדש המתהווה עם הרופאים בחיזוק העסקת הרופאים בפריפריה. במקביל המדינה רושמת לעצמה משאבים נוספים שניתנים לפריפריה (לראשונה מכשירי MRI ומאיץ בצפון ויחידת IVF בנהריה).

הכשרת סגל רפואי - הממשלה מורה על תוספת נוספת של 185 תקני לימוד לסיעוד הנוספים על 200 שיושמו ב-2010 ועל בחינה של תוספת נוספת גם של סטודנטים לרפואה כדי להתמודד עם המחסור הקיים באחיות וזה הצפוי ברופאים בעוד עשור.

הסדרים לחיזוק הרפואה הציבורית - הממשלה מכירה בהחלטתה לראשונה על מחויבותה לחזק את מערכת הבריאות הציבורית תוך בחינה מתמשכת של דרכים להקטנת העומס, הגדלת הגמישות בהפעלת בתי"ח ממשלתיים במקביל להגבלת הגמישות של מסגרות פרטיות.

תנופה במשרד הבריאות

בנוסף להצגתו את העקרונות הללו, הציג סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נושאים נוספים בישיבת הממשלה:

● דיווח על התקדמות חיובית בתוכנית טיפולי שיניים לילדים המתקדמת בהתאם לציפיות.

● רפורמה בבריאות הנפש. הדיונים בענין זה נמשכים בוועדת הבריאות העבודה והרווחה של הכנסת ותוגש לממשלה עם אישורה.

● סגן שר הבריאות הודיע על כוונתו להביא לאישור הממשלה רפורמה שלישית בנושא הכללת התחום הסיעודי בסל התרופות, על אף שהאוצר מתנגד בשלב זה לתוספת של עד כ - 0.5% במס הבריאות.

● סגן השר הודיע על כוונתו להביא לממשלה הצעה להורדת מחירי ההשתתפות העצמית של התרופות, לאור בדיקה מעמיקה שהתבצעה במשרד ושממצאיה יפורסמו בקרוב.

בישיבתה היום דנה הממשלה גם בסוגיית ההוסטלים לניצולי השואה. ראש הממשלה קיבל דיווח מהחלטת משרד הבריאות, לביטול ההסכם עם המפעיל הקודם ויציאה למכרז חדש.

בעקבות זאת העלה ראש הממשלה את ההצעה להחזיר את הטיפול בניצולי השואה למסגרת משרד הבריאות. סגן השר ליצמן תמך בהצעה זו ובנושא זה צפוי להתקיים דיון בין משרדי הבריאות והאוצר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר