ארגון הבריאות העולמי: סלולרי עלול לגרום לסרטן

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מזהיר היום כי קרינה ממכשירי טלפון סלולרים עלולה לגרום לסרטן. ההודעה התקבלה לאחר בדיקה של צוות מדענים ויש הסתייגות: לדברי הארגון, עדיין לא נערכו מספיק מחקרים ארוכי טווח כדי להגיע למסקנה ברורה לגבי מידת הסיכון של קרינה ממכשירי סלולר.

חנה בורט | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מזהיר היום כי קרינה ממכשירי טלפון סלולרים עלולה לגרום לסרטן. ארגון הבריאות מגדיר את השימוש בטלפונים סלולרים בקטגוריה 2B הכוללת חומרים מסרטנים כמו עופרת, פליטות ממנועי דלק, קוטל החרקים די.די.טי וכלורופורם.

ההודעה הדרמטית פורסמה הערב בכלי-התקשורת ברחבי העולם. עד לפרסום הערב, העמדה הרישמית של ארגון הבריאות הייתה שלא ניתן לקבוע כי השימוש בטלפונים סלולרים גורם נזק בריאותי כלשהו.

לדברי פרשנים ההודעה הערב תגרום ככל הנראה לשינוי הקווים המנחים לשימוש במכשירי סלולר.

על-פי הנתונים של חברות הסלולר, ישנם מעל 5 מילארד מנויי סלולר.

את ההחלטה קיבלו בארגון העולמי לאחר שצוות של מדענים מ-14 מדינות ברחבי העולם בחן שורה של מחקרים לגבי הסיכונים בשימוש בטלפונים סלולרים.

על-פי ההודעה הרישמית של ארגון הבריאות, צוות המדענים מצא ראיות מספיקות כדי להצדיק את הקביעה לפיה חשיפה לקרינה מהמכשיר עלולה להגדיל את הסיכוי ללקות בסוגים מסוימים של סרטן המוח.

למרות ההודעה, נרשמה גם הסתייגות של הארגון. לדברי הארגון, עדיין לא נערכו מספיק מחקרים ארוכי טווח כדי להגיע למסקנה ברורה לגבי מידת הסיכון של קרינה ממכשירי סלולר. "יש די נתונים כדי להצביע על קשר אפשרי בין השימוש בהם לסרטן", הסבירו בארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר