'מעייני הישועה' נגיש לבעלי מוגבלות ראיה

המרכז הרפואי ´מעיני הישועה´ הפך לנגיש לבעלי מוגבלות ראיה. בימים אלה הושלמה בביה"ח התקנת מערכת קולית, חדשנית מסוגה בעולם, המסייעת לאנשים עם מגבלת ראיה להתנייד עצמאית, בכל מחלקות בית החולים. מנכ"ל המרכז הרפואי ´מעייני הישועה ´, הרב גרשון לידר אמר כי המערכת שנרכשה עומדת בכל התקנים הבינלאומיים

חנה בורט | כיכר השבת |
שלט ה´סטופ היר´ (אלי קובין)

המרכז הרפואי ´מעייני הישועה´ הפך לנגיש לבעלי מוגבלות ראיה. בימים אלה הושלמה בביה"ח התקנת מערכת קולית, חדשנית מסוגה בעולם, המסייעת לאנשים עם מגבלת ראיה להתנייד עצמאית, בכל מחלקות בית-החולים.

המערכת, פרי פיתוח ישראלי הינה דור שני של מערכת התמצאות ניווט ומידע לאנשים עם לקויות ראיה, ומטרתה להקל על הקושי הבסיסי של אנשים עם לקויות ראיה, התמצאות וניווט, לדעת את מיקומם ולהתנייד בצורה עצמאית.

המדובר במערכת ´סטפ – היר´ המשווקת בלעדית באמצעות המרכז הישראלי לטכנולוגיות מתקדמות בתקשורת - ´מהלב´, והיא מבוססת על טכנולוגיית שידור של גלי רדיו ( RF).

המערכת מורכבת משני חלקים: יחידת בסיס ושלט אישי הניתן למוגבל הראיה אותו הוא עונד על ידו כמו שעון יד. יחידת הבסיס המותקנת משמשת כמעין מצפן קולי למשתמש להכוונת ההתמצאות ומשדרת באופן קבוע.

כשהשָלט שבידי המשתמש נמצא בטווח השידור של יחידת הבסיס, הוא מצפצף ו/או רוטט. לחיצה על כל אחד מלחצני השָלט תפעיל את ההודעות הקולית שהוקלטו מראש ביחידת הבסיס. ההודעה נותנת מידע על המיקום, השירות, או מידע חשוב נוסף המסייע למשתמש בהתמצאות וניווט באופן עצמאי. השלט שבו שלושה תאי זכרון להקלטת מידע בשפות שונות או ברמות מידע שונות נותן מענה גם לאנשים עם בעיות קוגניטיביות והתמצאות.

מנכ"ל המרכז הרפואי ´מעייני הישועה ´, הרב גרשון לידר אמר כי המערכת שנרכשה עומדת בכל התקנים הבינלאומיים לטובת נגישות לאנשים עם מגבלת ראיה והיא חוסכת משאבים רבים בביצוע חספוס של הרצפה (שביל מוביל) או כתב ברייל .

הרב לידר הוסיף כי בפיתוח המערכת ותכנונה שולבו אלמנטים של ידע טכני, אקדמי, היכרות וניסיון אישי של אנשים כבדי ראיה ועיוורים. "כבי"ח האמון על השרות לקהילה במיטב הטכנולוגיה המתקדמת והטיפול האנושי חשנו חובה לרכוש את המערכת שללא ספק יכולה להוות פתח לעולם חדש עבור אוכלוסיה זו והיא תקל מאוד עליה בנגישות לקבלת הטיפולים הרפואיים בבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר